۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۴۲۸۳۱۲
حجت الاسلام مؤمنی:

انسان منتظر دغدغه‌ امام زمان را دارد

استاد حوزه علمیه قم گفت: کسانی که در مسیر دلدادگی به امام زمان قرار می‌گیرند باید دغدغه‌ ایشان را داشته باشند.
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی، استاد حوزه علمیه قم، در مراسم شام میلاد حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به اینکه انسان باید معرفت، محبت و عشق را در مسیر بندگی خدا صرف کند، اظهار کرد: اگر این چنین عمل شود انسان سود برده و در غیر اینصورت ضرر کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه راه رسیدن به خدا محبت به اهل بیت(ع)، بیان کرد: تنها راهی که انسان به سعادت و مقام عبودیت می رسد از طریق محبت و معرفت نسبت به اهل بیت است و ما باید از طریق این معصومین از مسیر آنان عبور کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: برای اینکه در مسیر اهل بیت و امام زمان(عج) قرار بگیریم باید تقوی و ورع داشته باشیم. امام زمان(عج) در بیداری به حسن مسلم جمکرانی امر می‌کنند که این مسجد را بنا کن. رسیدن به این مقام قطعاً با انجام واجبات و ترک محرمات ممکن خواهد شد.

 

حجت الاسلام  مومنی با تاکید بر اینکه نماز، پرداخت ذکات، امر به معروف و نهی از منکر برای ایجاد سنخیت با خدای متعال لازم است، تصریح کرد: گناه بین انسان و امام زمان فاصله می‌اندازد و کبوتر زیبای معرفت را از انسان دور می ‌کند.

 

وی افزود: کسانی که در مسیر دلدادگی به امام زمان(عج) قرار می‌گیرند دغدغه‌ ایشان را دارند. انتظار لفظ نیست بلکه عمل است.

 

استاد حوزه علمیه قم مهمترین مساله در این مسیر را معرفت نسبت به حضرت عنوان کرد و گفت: امام زمان(علیه السلام) دغدغه شیعیان را دارند و همواره برای آنان دعا می‌کنند و منتظران نیز باید شب و روز دغدغه ایشان را داشته باشند و با تمام توان مقدمات ظهورش را فراهم کنند./998/د102/ی

 

منبع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات