۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۲۸۴۴۶

جشن میلاد امام زمان در پاکستان برگزار شد

شب گذشته و همزمان با برگزاری جشن با شکوه نیمه شعبان در سراسر ایران اسلامی، فرخنده سالروز ولادت باسعادت دوازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) را جشن گرفتند.
جشن میلاد مهدی موعود(عج) در پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، جشن باشکوه میلاد امام زمان(ع) همزمان با پایتخت پاکستان، در دیگر شهرهای این کشور از جمله کراچی، روالپندی و لاهور نیز با حضور ایرانیان مقیم و تعداد قابل توجهی از پاکستانی های دوستدار ائمه (ع) برگزار شد.
 

جشن میلادی مهدی موعود(عج) در اسلام آباد با حضور همه خانواده های ایرانی مقیم این شهر، در فضایی شاد و صمیمی و در مسجد منطقه مسکونی ایرانیان برگزار شد.
 

اجرای سرودی در وصف امام زمان (عج) از سوی دانش آموزان ایرانی، برگزاری مسابقاتی با طرح سوال های مختلف درباره امام زمان (عج) و اهدای جوایزی به برندگان، سخنرانی در وصف اهمیت نیمه شعبان، مولودی خوانی و اجرای سرود و تواشیح از سوی گروهی از نوجوانان پاکستانی از جمله برنامه های جشن نیمه شعبان در پایتخت پاکستان بود.
 

شهاب الدین دارایی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در سخنانی به مناسبت عید میلاد امام دوازدهم، مطالبی در خصوص فلسفه انتظار مطرح کرد.
 

صدها نفر از پاکستانی های دوستدار امام زمان(عج)، اعم از شیعه و سنی نیز شب گذشته با حضور در جشن های مختلفی که در امام بارگاه (حسینیه) اسلام آباد و همچنین در کنار دریاچه روال لیک در این شهر برگزار شد، شرکت کردند. حضور مسلمانان اهل تسنن در جشن میلادی حضرت مهدی (عج) در پاکستان، یکی از ویژگی های خاص این جشن ها محسوب می شود./988/ب102/د

ارسال نظرات