۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۴۲۸۵۲۸
حجت الاسلام میرمرشدی مطرح کرد؛

تفاوت میان انسان‌های آرمان‌خواه و آمال‌گرا/ سه مرحله مبارزه دشمن با اسلام ناب

نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه با اشاره به خیانت عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای برای رقم زدن نتیجه مذاکرات به سود آمریکا، گفت: انسان‌هایی که به دنبال دستیابی به آرزوهای خود هستند اهل سازشکاری هستند.
حجت الاسلام میرمرشدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمدمحی الدین میرمرشدی، نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه، شب گذشته در مراسم گرامی‌داشت شهید جاویدالأثر سیدمحمد ضابط زاده، با بیان اینکه انسان‌ها دو دسته آرمان‌گرا و آمال‌گرا هستند، گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند کسانی که آرزوهای بزرگ و بلند دارند اهدافی کوچک داشته و بلندپروازی می‌کنند.

 

وی در ادامه افزود: کسانی که آمال و آرزوهای بزرگی دارند دچار سردرگمی و بی‌هدفی هستند، این افراد همواره به دنبال آرزوهای خود هستند و در رسیدن به آرزوهایشان دچار حرص و طمع می‌گردند، همین آمال و آرزوها موجب گمراهی افراد از مسیرشان خواهد شد و در نهایت نیز به بن بست می‌خورند.

 

انسان‌های آمال‌گرا اهل سازش هستند

استاد حوزه و دانشگاه سازشکاری را از صفات و راهبردهای آمال‌گرایان برای دستیابی به آرزوهایشان دانست و تصریح کرد: در برابر انسان‌های آمال‌گرا اشخاص آرمان‌گرا هستند که دارای برنامه، هدف مشخص بوده و پایان راه خود را می‌شناسند و می‌دانند پایان راهشان کجاست، انسان‌های آرمان‌گرا دارای اعتقاداتی راسخ و شکست ناپذیر هستند و تا زمانی که به هدف خود نرسیده باشند دست از تلاش نمی‌کشند.

 

حجت الاسلام میرمرشدی با بیان اینکه آرمان‌خواهان از تهدید‌ها فرصت می‌سازند و شکست را تبدیل به پیروزی می‌کنند، اظهار کرد: آرمان‌خواهان و انسان‌های آرمان‌گرا همواره تحت فشار بوده‌اند، بخش از آنچه علیه شیعه امروزه رخ می‌دهد در حقیقت همان فشارهایی است که در طول تاریخ بر شیعیان وارد می‌شده است.

 

وی با اشاره به وجود آرمان‌های ارزشی و الهی در تمام ادیان الهی خاطرنشان کرد: روح این آرمان‌ها و باورها بوده است که موجب شده است تا همه شهدا و همه بزرگان در مسیر سخت و بزرگ خود طاقت بیاورند و همین ایستادگی و مقاومت اسلام را ماندگار نمود.

 

داعش نسخه‌ای بدلی از اسلام ناب است

نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه، مبارزه با آرمان‌خواهی در صدر اسلام را دارای 3 مرحله ذکر کرد و گفت:در مرحله اول تلاش کردند با اسلام به صورت مستقیم مبارزه کنند و تصمیم گرفتند تا با تمام توان به مبارزه با اسلام بپردازند و این مسأله همچنان نیز ادامه دارد و هنوز هم شاهد این موضوع در عرصه جهانی هستیم.

 

حجت الاسلام میرمرشدی خاطرنشان کرد: مرحله دوم مبارزه با اسلام ایجاد کردن اسلامی پوچ است، به تعبیر امام خمینی اسلام آمریکایی، اسلامی که تو خالی و بی اثر است، در برابر این جریان منحرف، اسلام ناب محمدی است، شاکله وهابیت همین اسلام آمریکایی است.

 

وی مرحله سوم را ایجاد اسلام بدلی عنوان کرد و افزود: دشمنان تلاش کردند تا نسخه بدلی از اسلام ارائه دهند، اسلام آرمانی بدلی در مقابل اسلام آرمانی اصلی است که این خطر بزرگ عصر حاضر است، اسلام هیجانی که با شور و کشتن همراه است و طالبان، القاعده سرکردگان این اسلام بدلی هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به اینکه داعش بخشی از مرحله ارائه اسلام بدلی است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها به دنبال برهم زدن امنیت و آرامش در منطقه هستند و تلاش می‌کنند تا بدلی از یک دولت اسلامی ایجاد کنند برای مقابله با جمهوری اسلامی، آمریکایی‌ها به دنبال تجزیه عراق و سوریه بودند و تلاش می‌کنند شرایط به شکلی بشود که نتوان حق را از باطل تشخیص داد.

 

دشمنان نمی‌خواهند اسلام ناب شکل بگیرد

حجت الاسلام میرمرشدی در ادامه ابراز کرد: دشمنان نمی‌خواهند اسلام ناب با تفکر شیعی جان بگیرد، افرادی که به دنبال دستیابی به آرزوهای طول و دراز خود هستند در راستای اهداف دشمن تلاش می‌کنند به کشور و جامعه القا کنند که ما شکست خورده‌ایم اما حقیقت این است که امثال شهید ضابط زاده‌ها راه را برای ما مشخص کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه اسلام انقلابی به معنای جهاد و ولایت‌مداری است، عنوان کرد: اشخاصی که روحیه انقلابی ندارند و میان انقلاب اسلامی و اسلامی انقلابی تفاوت قائل هستند در اشتباه هستند و روح آرمان‌خواهی و اهداف انقلاب اسلامی و امام خمینی را درک نکرده اند.

 

نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه با اشاره به فعالیت‌های موسویان عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای برای شکل گیری مذاکرات و امضا شدن توافق، تصریح کرد: این شخص که خیانتش ثابت شده است در ازای دریافت 70 هزار دلار تلاش نمود تا پشت صحنه مذاکرات طوری رقم بخورد که مذاکرات بنابر خواسته‌های غربی‌ها به نتیجه برسد./1304/201/ب1

ارسال نظرات