۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۴۲۸۵۴۳
امام جمعه نیکشهر:

توسعه اقتصادی مستلزم رشد فرهنگی است

امام جمعه شهرستان نیکشهر گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به توسعه و پیشرفت اقتصادی مستلزم رشد فرهنگی است، زیرا تا شاخص‌های فرهنگی جامعه تقویت نشود و سبک زندگی بهبود نیابد، بهبود شرایط اقتصادی ناممکن است.
لطفیان سرگزی

حجت‌الاسلام احمد لطفیان‌سرگزی، امام جمعه شهرستان نیکشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: مقام معظم رهبری همواره روی این مسأله تأکید داشته‌اند که در کنار پیشرفت اقتصادی، به رشد و تعالی فرهنگی نیز دقت شود، زیرا بدون رشد فرهنگی نمی‌توان به اقتصاد آسیب‌ناپذیر برسیم.

 

وی با اشاره به پایان دوران تحقیر ملت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تأکید کرد: اگر ملت ایران می‌خواهد به جایگاه والا و شایسته اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود در جهان دست پیدا کند، باید در همه زمینه‌ها به دانش، ابتکار و همت جهادی تکیه کند.

 

لطفیان‌سرگزی با اشاره به ظهور آثار خودباوری در بخش‌های مختلف جامعه، افزود: پیشرفت‌هایی که امروزه در بخش‌های مختلف بحمدالله حاصل شده است، نشان می‌دهد که ما داریم به یک خودباوری می‌رسیم و باید این روحیه را تقویت کنیم.

 

وی حمایت از تولید داخلی را از ارکان اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار کرد: در پرتو این سیاست، دستگاه‌های دولتی باید ضمن حمایت از تولیدگران برای محصولات آن‌ها بازار بوجود آورند و واردات محصولات مشابه خارجی را به دقت کنترل کنند.

 

امام جمعه نیکشهر با اشاره به رکن دیگر اقتصاد مقاومتی یعنی «درون زایی و برون گرایی» بیان کرد: باید از درون رشد کنیم و بجوشیم اما با برون‌گرایی، در بازارهای جهانی نیز فعال و مؤثر باشیم.

 

وی در پایان عنوان کرد: بهبود اوضاع اقتصادی بسیار حائز اهمیت است، زیرا دین انسان را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بطوری که پیامبر اسلام می‌فرمایند « خدایا؛ من از کفر و فقر به تو پناه مى‏برم» که نشان از وجود رابطه میان این دو است./303/831/ب1

ارسال نظرات