۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۴۲۸۵۵۷
با هدف شناسایی اساتید توانمند و فاضل؛

آزمون کتبی متقاضیان تدریس در حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود

مدیر ارزشیابی علمی حوزه علمیه خراسان گفت: با هدف شناسایی اساتید توانمند و فاضل آزمون کتبی متقاضیان تدریس در حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود.
آزمون تدریس

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام حسین کندری، مدیر ارزشیابی علمی حوزه علمیه خراسان از برگزاری آزمون کتبی متقاضیان تدریس در حوزه علمیه خراسان خبر داد.


وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این آزمون شناسایی اساتید توانمند و فاضل جهت تدریس در مدارس علمیه استان‌های خراسان است.

 

مدیر ارزشیابی علمی حوزه علمیه خراسان افزود: از مجموع 1624 نفر برادری که در این آزمون شرکت کرده‌اند، 1120 نفر در حق‌التدریسی سطح 1 و سفیران هدایت، 243 نفر در اعزامی سطح 1، 222 نفر در سطح 2 و 3 و 39 نفر در دروس مهارتی ثبت‌نام کرده‌اند و از مجموع آمار فوق 116 نفر مربوط به استان خراسان جنوبی و 34 نفر مربوط به خراسان شمالی بوده‌ است.

 

حجت الاسلام کندری هم‌چنین در مورد آمار خواهران شرکت کننده در این آزمون، گفت: از مجموع 365 نفر خواهری که در این آزمون شرکت کرده‌اند، 250 نفر در حوزه حق‌التدریسی سطح 1 و سفیران هدایت و پنج نفر در سطح 2 و 3 ثبت‌نام کرده‌اند و از مجموع این آمار 60 نفر مربوط به استان خراسان جنوبی و 50 نفر مربوط به خراسان شمالی بوده‌ است.

 

مدیر ارزشیابی علمی حوزه علمیه خراسان در مورد مراحل این آزمون بیان کرد: افرادی که آزمون کتبی را با موفقیت پشت سر بگذارند، پس از تأیید دفتر پذیرش و تحقیقات، جهت مصاحبه علمی دعوت خواهند شد و در صورت کسب نمره بیشتر از 14 در مصاحبه و گذراندن کارگاه‌های علمی بدو خدمت، مجوز موقت تدریس در حوزه علمیه برای ایشان صادر می‌شود.

 

وی با بیان این‌که متقاضیان از هم‌اکنون می‌توانند با مراجعه به سایت حوزه علمیه خراسان، کارت ورود به جلسه خود را دریافت دارند، گفت: مجوز مذکور هیچ تعهدی برای جذب در مدارس علمیه را در خود ندارد و قبول شدگان می‌توانند با پیگیری و مراجعه شخصی به مدارس علمیه و جلب نظر مدیران مدارس تدریس خود را آغاز کنند.

 

حجت‌الاسلام کندری مکان برگزاری آزمون متقاضیان تدریس در سطوح 2 و 3 و اساتید اعزامی را مدرسه علمیه عالی نواب و مکان برگزاری آزمون متقاضیان تدریس در سطح 1 و سفیران هدایت را ساختمان شماره 1 دانشگاه علوم اسلامی رضوی معرفی کرد و ادامه داد: آزمون خواهران در مدرسه علمیه حضرت رقیه(سلام الله عليها) برگزار می‌شود.

 

مدیر ارزشیابی علمی حوزه علمیه خراسان در پایان خاطرنشان کرد: آزمون متقاضیان تدریس استان‌های خراسان شمالی و جنوبی، اعم از برادر و خواهر در محل نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در این استان‌ها برگزار می‌شود./101/859/ب1


منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان

ارسال نظرات