۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۲۸۵۷۵
رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت:

فرهنگ و سبک زندگی اسلامی خنثی کننده آسیب های اجتماعی است

رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت با اشاره به دسیسه دشمن برای ضربه زدن به باور و اعتقادات جوانان و آسیب های اجتماعی حاصل از تهاجم فرهنگی گفت: فرهنگ و سبک زندگی اسلامی خنثی کننده آسیب های اجتماعی است.
سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام محمد جواد گراوند، رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت ظهر امروز در دیدار با بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی این شهرستان، گفت: بانوان به برکت نظام، جامعه و انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون حضور دارند و نقش آفرینی می کنند.

 

وی با بیان این که امروز ترویج و تبیین فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ضروری است، افزود: دشمنان اسلام در قالب دسیسه های گوناگون و در عرصه جبهه جنگ نرم همواره در پی ترویج فرهنگ غربی و ضربه ضردن به فرهنگ جامعه ما هستند.

 

حجت الاسلام گراوند تصریح کرد: هدف دشمن در تهاجم فرهنگی ترویج بی بندو باری، کمرنگ کردن ارزش ها و تضعیف روحیه جوانان است، امروز با ترویج فرهنگ اسلامی باید جلوی تأثیر پذیری جوانان از فرهنگ غربی گرفته شود.

 

وی خانواده را مهم ترین کانون تربیت و پرورش دینی جوانان دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ عفاف و حجاب ابتدا در کانون خانواده باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، چرا که فرزندی که از ابتدا به ارزش های اسلامی پایبند باشد با ورود به اجتماع تأثیر پذیر آداب غلط و فرهنگ غربی نخواهد شد.

 

رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت با اشاره به نقش مدارس، دستگاه های اجرایی و فرهنگی جامعه در ادامه تربیت جوانان، اظهار داشت: نهادهای فرهنگی در این زمینه فعالیت های چشمگیری انجام می دهند و با توجه به هجمه های فرهنگی این اقدامات باید چند برابر شود.

 

وی با بیان این که عفاف و حجاب مسأله بسیار مهم جامعه امروزی است، اظهار داشت: هر چه باورهای دینی و شناخت بانوان نسبت به مباحث بانوان و حساسیت آن در جامعه بیشتر باشد، کمتر با آسیب ها مواجه می شویم.

 

حجت الاسلام گراوند آسیب های اجتماعی را تهدیدی بزرگ برای جامعه دانست و افزود: ترویج و تبیین فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی خنثی کننده آسیب های اجتماعی است.

 

وی در ادامه بیان داشت: براساس تحقیقات علمی صورت گرفته در لرستان اعتیاد، خیانت به همسر و فقر از عوامل اصلی طلاق در استان است که آسیب های اجتماعی فراوانی برای جوانان در پی دارد.

 

رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت نزاع در خانواده ها، دعوای فرزندان با والدین، اعتیاد و طلاق از جمله  آسیب هایی عنوان کرد که به خود خانواده برمی گردد.

 

وی یادآور شد: آسیب های اجتماعی افزون بر این که آرامش روانی کانون خانواده را از بین می برند به امنیت جامعه نیز ضربه می زنند و مهم ترین عامل مقابله با آن ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی و پیروی از سیره و سنت اهل بیت(ع) است./9459/203/ب2

فاطمه ملکی
ارسال نظرات