۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۲۸۶۷۹

طرح‌های پژوهشی حوزه مشارکت زنان در دفاع مقدس حمایت می‌شود

در دومین نشست پژوهش در ادبیات دفاع مقدس در استان فارس بر حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه مشارکت زنان در دفاع مقدس تأکید شد.
دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، پیش از ظهر امروز دومین نشست پژوهش در ادبیات دفاع مقدس با موضوع نقش زنان استان فارس در دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس فارس برگزار شد.

تاکید بر چرخه پیش از تولید، تولید و پس از تولید آثار، فقدان نویسندگان دهه 70 در زمینه دفاع مقدس در استان فارس، ضرورت ذائقه‌شناسی مخاطب و توجه به قشر خاکستری، ضرورت رویکردی علمی به حوزه زنان، تسهیل ارتباط نویسندگان و شاعران با سوژه‌ها، توجه به شهدای مدافع حرم و تبیین سیره آنان، حمایت مادی از زنان نویسنده دفاع مقدس و پرداختن به نقش زنان در تداوم رسالت شهدا مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

سردار خداداد ابراهیمی در این نشست با اشاره به سهم زنان در آفرینش حماسه‌های دفاع مقدس و نقش آنان در تداوم و حفظ این حماسه‌ها اظهار داشت: در شرایط کنونی که جامعه آماج هجوم فرهنگی دشمن است اهمیت کار هنری، ادبی و فرهنگی در حوزه شناخت نقش زنان در دفاع مقدس به عنوان یک ضرورت خودنمایی می‌کند.

وی گفت: تاکنون چنان که باید به موضوع حضور و حرکت زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و به ویژه دفاع مقدس پرداخته نشده است به همین دلیل اداره کل حفظ آثار استان فارس برای توسعه فعالیت در موضوع هنر و ادبیات دفاع مقدس به ویژه بخش زنان  واحد «مشارکت زنان استان فارس در دفاع مقدس» را راهاندازی کرده است.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه بخشی از رسالت ما حفظ فرهنگ مقاومت است، افزود: بنیاد حفظ آثار استان فارس از طرح‌های پژوهشی ارزشمند در حوزه مشارکت زنان در دفاع مقدس برای تولید و انتشار کتاب حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید برای شناخت و ترویج فرهنگ ارزشمند جهاد و شهادت با تکیه بر نقش زنان تلاش کرد و در این راه همکاری نهادهای فعال دراین زمینه و پژوهشگران و نویسندگان امری اجتنابناپذیر است.

ساجده تقی‌زاده، مدیر اداره ارزش‌های مشارکت زنان بنیاد حفظ آثار استان فارس، در این نشست با اشاره به فعالیت بخش‌های مختلف در زمینه نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با وجود فعالیت‌هایی که از سوی نهادهای دولتی، خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه فرهنگ شهادت انجام شده اما همسویی لازم در این میان وجود نداشت.

وی گفت: سلسله نشستهای پژوهش در ادبیات دفاع مقدس با هدف استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، همسویی بین فعالیت‌های انجام شده و آسیب شناسی فعالیت‌هایی که تاکنون انجام شده، شکل گرفته است./922/101/ب3

ارسال نظرات