۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۴۲۸۷۱۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روحانیان در طرح‌های غنی‌سازی اوقاف فراغت

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر توجه بیشتر به کارکردهای مساجد در زمینه اوقات فراغت، گفت: باید نقش‌آفرینی و فعالیت روحانیان در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت افزایش یابد.
حجت الاسلام خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد اوقات فراغت، با اشاره به اینکه نباید به برنامه‌های اوقات فراغت تنها با دید فراغتی نگاه کرد، ادامه داد: همچنین نباید این برنامه‌ها تنها به فصل تابستان محدود شوند چراکه لازم است برنامه‌های اوقات فراغت برای همه ایام سال برنامه‌ریزی و اجرا شوند.

 

وی با تأکید بر اینکه می‌بایست اجرای برنامه‌های طراحی شده برای ایام فراغت در طول سال تداوم داشته باشد، اضافه کرد: در خراسان شمالی به عنوان استان باب‌الرضا (ع) و گنجینه معرفت‌ها، خوشبختانه آداب و رسوم سنتی بر مصادیق مدرنیته برتری دارند ازاین‌رو باید با برنامه‌ریزی مناسب و اجرای برنامه‌های کارشناسی‌شده درزمینهٔ اوقات فراغت، از تأثیر منفی مدرنیته به ویژه برای روی کودکان و نوجوانان جلوگیری کنیم.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به کارکردها و قابلیت‌های مساجد در بخش غنی‌سازی اوقات فراغت، خاطرنشان کرد: مساجد بسترهای مناسبی برای جذب جوانان و نوجوانان هستند به همین دلیل می‌توان با تلفیق برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت با مساجد، از این ظرفیت استفاده بیشتر و بهتری داشت.

 

حجت‌الاسلام خادمی همچنین با تأکید بر لزوم بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت روحانیان مبلغ در راستای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در استان، اظهار کرد: وجود خانه‌های عالم و فعالیت روحانیان در روستاهای خراسان شمالی ظرفیت مطلوبی در راستای اجرای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت محسوب می‌شوند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی همچنین بر فراهم کردن شرایط مناسب برای فعالیت روحانیان و طلاب اهل سنت در برنامه‌های اوقات فراغت استان تأکید کرد و گفت: در این زمینه باید با تقویت وحدت بین شیعه و سنی و پرهیز از پرداختن به موارد اختلاف‌انگیز از ظرفیت‌های موجود در راستای دست‌یابی به اهداف متعالی اسلام و نظام استفاده کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در خراسان شمالی ازجمله اعتیاد به مواد مخدر، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی اصولی و مداومی برای مبارزه فرهنگی با اعتیاد در جامعه وجود داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح برنامه‌های نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی، اظهار کرد: امسال نیز همانند دو سال گذشته کاروان‌های «دین، نشاط و زندگی» به روستاهای مختلف استان اعزام می‌شوند.

 

وی ادامه داد: روحانیان مبلغ در قالب این کاروان‌ها برنامه‌های مختلفی ازجمله حلقه‌های معرفتی، گفتمان‌های دینی، پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات دینی و غیره را برای جوانان و نوجوانان مناطق گوناگون استان اجرا می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: کاروان‌های دین، نشاط و زندگی با برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده برای کودکان و نوجوانان با محتوای علمی، فرهنگی و دینی در روستاهای مختلف استان حضور خواهند یافت.

 

به گفته وی جریان سازی فرهنگی در روستاها و جذب حداکثری مخاطب با سلیقه‌های متنوع در برنامه‌ها با محوریت روحانیان اعزامی به روستاها ازجمله اهداف کاروان‌های دین، نشاط و زندگی هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: برنامه‌های اوقات فراغت این نهاد پس از پایان ماه مبارک رمضان و از پانزدهم تیرماه، مصادف با عید سعید فطر آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت./202/9314/ب1

ارسال نظرات