۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۲۸۷۷۲

برگزاری هفته قرآنی در شهرهای هند

به همت رایزنی فرهنگی ايران و با مشارکت نهادهای قرآنی و مساجد هندی، هفته قرآني در هند برگزار شد.
ھفته قرانی در ھند

به گزارش خبرگزاری رسا، هفته قرآني با حضور نصرت‌الله حسینی، استاد قاری و داور اعزامی از سوی معاونت فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اجراي برنامه‌های متنوع قرآني به همراه آموزش و برپايي دوره‌هاي دانش‌افزایی برای 40 تن از اساتید و مربیان قرآنی هندی، از 27 اردیبهشت تا 3 خرداد در شهرهای مختلف هند برگزار شد.
 

در اين هفته قرآني کلاس‌هاي آموزش و دانش‌افزایی و ارتقاي سطح 40 تن از اساتید، مربیان و قاریان هندي در محل مدرسه علوم دینی «جامعه عربیه قاسم العلوم» شهر خورجه در ایالت اتارپرادش هند، به مدت  20 ساعت، برگزار شد.
 

همچنين تلاوت در سه محفل انس با قرآن در سه مسجد اصلي شهر خورجه با حضور فعالان قرآنی و شخصيت‌هاي فرهنگي و ديني این شهر، حضور در بیت 5 نفر از بزرگان و مسئولین فعالیت‌های دینی و قرآنی شهر خورجه و اجرای تلاوت و دعای قرآنی، دیدار با ده‌ها گروه مختلف از اقشار مختلف مردم خورجه و شهرک‌های اطراف آن و برگزاري نشست قرآنی با حضور 15 نفر از شیعیان شهر خورجه، از ديگر برنامه‌هاي هفته قرآني در شهر خورجه بود.
 

اين هفته قرآني در شهر اجمیر و روستای اونترا با برگزاري مراسم‌ تلاوت در مدرسه علمیه، حضور در مدرسه علوم دینی ویژه خواهران اونترا و ارايه راه‌کارهای آموزشی، برگزاری کلاس آموزشی برای قاریان مدرسه علوم دینی اونترا و برگزاري نشست قرآنی با چند تن از اساتید در مدرسه علوم دینی اونترا، ادامه يافت.
 

آخرين مرحله از اين هفته قرآني هم با برگزاري نشست با ابوالفیض عثمانی، از شخصیت‌های علمی بزرگ هند در شهر جیپور، تلاوت در دیدار جمعی از مهندسین و برگزاري شب قرآنی در محفل بزرگ و 2 هزار نفري شهر جیپور به مدت 6 ساعت، انجام شد./988/ب102/د

ارسال نظرات