۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۲۸۷۹۳
استاد حوزه علميه:

عملكرد شوراهاي امر به معروف ادارات در ترويج اين فريضه الهی تأثيرگذار است

استاد حوزه علميه گفت: برخي اوقات، عملكرد فعالان در شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر در ادارات و كارخانجات مي تواند در معرفي و ترويج فريضه امر به معروف و نهي از منكر تأثيرگذارتر باشد.
حجت الاسلام اكبر فلاح

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام اكبر فلاح ظهر امروز در گردهمايي دبيران شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر ادارات و كارخانجات شهرستان كاشان، گفت: پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، سه گروه آمران به معروف و ناهيان از منكر، تقوا پيشگان و افرادي كه در راه رضايت خدا تلاش مي كنند بهترين افراد هستند.
 

وي افزود: بهترين افراد حتي از نگاه قرآن نيز كساني هستند كه بيشتر امر به معروف كنند و بيشتر نهي از منكر داشته باشند، از اين رو شايد امر به معروف و نهي از منكر لساني در اجتماع و حتي محيط اداري كاربرد نداشته باشد اما عملكرد افراد مي تواند بيشترين كاربرد براي ترويج اين فريضه مهم داشته باشد.

 

حجت الاسلام فلاح گفت: برخي اوقات، عملكرد فعالان در شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر در ادارات و كارخانجات مي تواند در معرفي و ترويج فريضه امر به معروف و نهي از منكر تأثيرگذارتر باشد.

 

رييس دفتر نماينده ولي فقيه دركاشان، انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر را درعين حال سخت و طاقت فرسا خواند و يادآور شد: افرادي كه تن به اين فريضه نمي دهند و قصد ندارند حدود الهي را مراعات كنند، مشكل ساز و درد ساز مي شوند، از اين رو اگر پيامبر اكرم(ص) از آمران به معروف و ناهيان از منكر به عنوان بهترين افراد نام مي برد به دليل سختي كار است.

 

حجت الاسلام فلاح در ادامه با اشاره به تعبير پيامبراكرم(ص) از آمران به معروف و ناهيان از منكر به عنوان شهيد گفت: آمر به معروف و ناهي از منكر اجر شهيد و پاداش شهيد را دارد و خودش را نيز بايد آماده شهادت كند.

 

اين عضو ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر شهرستان كاشان در ادامه با اشاره به تعبير دوم پيامبر اكرم(ص) از آمران به معروف و ناهيان از منكر ابراز کرد: پيامبر اكرم(ص) فرمود، افراد با تقوا، بهترين افراد هستند از اين رو حقيقت تقوا اين است كه اگر در مسير زندگي خود كاري انجام داديد كه به گناه آلوده نشديد، انسان با تقوايي هستيد.

 

حجت الاسلام فلاح يادآور شد: شهيد مطهري مي گويد، معيار براي شما در ارزش تقوا اين باشد كه وقتي با ارزش ترين وسائل را در جايگاه تقوا قرار دايد اگر توانست جايگاه تقوا را پركند، ارزش آن از تقوا بالاتر است.

 

 به گفته وي، پست و مقام نمي تواند در جايگاه تقوا داشته باشد، چرا كه خيلي از شخصيت هايي كه داراي مقام بودند اما به دليل نداشتن تقوا موفق نبوده اند.

 

حجت الاسلام فلاح يادآور شد: افراد بسياري كه داراي پست و مقام نبودند اما تقواي الهي داشتند موفق بودند، از اين رو پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، افراد با تقوا، بهترين افراد هستند.

 

وي همچنين با اشاره به تعبير سوم پيامبر اكرم از آمران به معروف و ناهيان از منكر كه اين افراد در راه رضايت خدا بيشتر تلاش مي كنند گفت: افرادي كه در راه رضايت خدا تلاش مي كنند، قصد و نيت آنها خدا است و همه فعاليت هاي آنها در راه رضايت خدا است.

 

لازم به ذكر است، در اين گردهمايي دبيران شوراي هاي امر به معروف ادارات كار تعاون و رفاه اجتماعي، دانشگاه علوم پزشكي، دانشگاه كاشان، دانشگاه پيام نور، دانشكده فني شهيد رجايي، آموزش و پرورش، اداره صنعت، معدت تجارت، آموزش و پرورش، سازمان دارالسلام، سازمان تاكسيراني، ندامتگاه، امور منابع آب، امور منابع آب، اداره حج و زيارت، سازمان انتقال خون و آبفاي كاشان گزارشي از فعاليت هاي يك ساله خود را ارائه كردند./202/1307/ب1

ارسال نظرات