۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۲۸۸۵۷
مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه:

زيارت اجتماعي‌ترين بخش ارتباط جمعي دين است/ ضرورت تأسیس خبرگزاری زیارت

مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه با پيشنهاد تأسيس خبرگزاري زيارت، گفت: بعد فرهنگي و معرفتي زيارت مهمتر از بخش رفاهي آن است كه در مورد آن كمتر كار شده است.
نهاوندی و عالی پور

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست مشترکی میان معاون امور زائرن استانداری قم و مدیرکل پژوهشهای اسلامی رسانه به منظور تعامل و بررسي راهكارهاي استفاده از ظرفيت پشتيباني پژوهشي و رسانه‌اي گردشگري و زيارتي قم برگزار شد.

 

در این نشست عالي‌پور معاون استانداري در امور زائرين قم به ظرفيت 23 ميليوني تردد زائر در قم براي بهره‌گيري در ارتقاء سطح فرهنگي و معنوي زائران اشاره کرد و گفت: كه اداره كل پژوهش‌هاي اسلامي رسانه با توجه به ظرفيتي بالاي براي همفكري و همكاري در اين زمينه دارد كه اميد است بتوانيم از اين ظرفيت بهره‌مند شويم.


در ادامه حجت الاسلام نهاوندی، مديركل پژوهش‌هاي اسلامي رسانه اظهار داشت: زيارت يك امر فطري است و در آن يك دلدادگي و ارتباط عميق و وثيق وجود دارد كه حكايت از استراتژي مكتب اهل بيت (ع) در اين زمينه است و مي‌تواند زمينه‌ساز ارتباط بين‌الملل اين مكتب نيز باشد.


حجت الاسلام نهاوندي تأكيد كرد: زيارت اجتماعي‌ترين بخش ارتباط جمعي دين است كه بدون هزينه و با ميل و علاقه شكل مي‌گيرد.


وی با پيشنهاد تأسيس خبرگزاري زيارت تأكيد كرد: بعد فرهنگي و معرفتي زيارت مهمتر از بخش رفاهي آن است كه در مورد آن كمتر كار شده است و بايد از تمام ظرفيت‌ها از جمله كتابخانه‌ها، مراكز پژوهشي امامزادگان، مراجع عظام تقليد در اين زمينه استفاده ‌شود و از توان تمام نهادها در اين زمينه استفاده شود.

 

حجت الاسلام نهاوندی در خاتمه تأكيد كرد: حركت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) نقطه عطفي براي ترويج و توسعه مكتب اهل بيت(ع) بوده است و اين بايد تبديل به يك فرم رسانه‌اي شود.


در پايان جلسه طرفين بر ايجاد اتاق فكر مشترك، برگزاري جلسات مشترك با مراكز مرتبط از جمله توليت حرم مطهر حضرت معصومة(س) و مسجد مقدس جمكران و توليد محصولات مشترك پژوهشي و رسانه‌اي تأكيد كردند./843/101/ب3

 

منبع: روابط عمومي اداره كل پژوهش هاي اسلامي رسانه

ارسال نظرات