۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۲۸۹۸۹
استاندار قم:

کم شدن ترکیب جمعیتی اصیل قم سبب بروز مشکلات سیاسی و اجتماعی متعددی در این استان شده است

سید مهدی صادقی با اشاره به ترکیب جمعیتی قم گفت: کم شدن ترکیب جمعیتی اصیل قم سبب بروز مشکلات سیاسی و اجتماعی متعددی در این استان شده است که اگر این اصالت از بین برود مشکلات استان دو چندان خواهد شد
استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مهدی صادقی، استاندار قم، صبح امروز در جمع معاونان فرهنگی استانداران کل کشور، به ظرفیت ها و ضعف های استان قم اشاره کرد و گفت: قم علی رغم اینکه استانی کوچک است و تک شهرستانی است با حجم بالای موضوعات و مسائل مختلف رو به رو است سالانه 20 ملیون زائر وارد این شهر می شوند که با زیر ساخت های ضعیف و عدم وجود امکانات مناسب به خوبی نمی توانیم پاسخگوی این حجم زائر باشیم.

 

وی یکی از ویژگی های خوب و برکات استان قم را وجود مراجع عالیقدر در مرکز این استان دانست و گفت: قم ام القرای جهان اسلام و تشیع است که وجود علما و مراجع عالیقدر در مرکز این استان به ویژگی های خوب آن اضافه کرده و دیدار مسؤولان مختلف و روسای قوا با این مراجع به حجم حساسیت های قم اضافه کرده است.

 

استاندار قم ترکیب جمعیتی استان قم را مشکلی بزرگ برشمرد و افزود: وجود تبعه  100 کشور مختلف در استان قم که فقط در مدارس ابتدایی ما 35 دسته اند، تردد سالیانه 74ملیون خودرو به واسطه مواسلاطی بودن این استان و موارد متعدد دیگری سبب شده است که شهر قم اصالت قدیمی خودش را از دست بدهد و ترکیب جمعیتی آن تغییر کند. رقم نگران کننده ترکیب جمعیتی قم(نسبت اصالت به مهاجر) 40 به 60 است، این امر  سبب بروز مشکلات سیاسی و اجتماعی متعددی در این استان شده است که اگر این اصالت از بین برود مشلات استان قم دو چندان خواهد شد.

 

صادقی تقویت نگاه ملی را مهم خواند و اظهار داشت: صرف نظر از گرایش ها و خواست های دنیوی انسانی با اولویت قرار دادن تقویت نگاه ملی سبب هم دلی و هم زبانی و هماهنگی در جهت اجرای هدف های کشور و نظام می شود و هزینه ها را کاهش می دهد.

 

وی با تأکید بر موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی به طور جدی در اولویت کار دولت است؛ اما برای تححق آن دولت به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد و این فقط وظیفه دولت نیست که این شرایط را به وجود آورد؛ بلکه همه آحاد ملت از قبیل دانشگاهیان، اصناف، پزشکان و همه در این فرآیند باید به دولت و کشور کمک کنند تا حاصل آن در کشور مشاهده شود.

 

وی عدم اجرای قوانین و مقررات را یک چالش همیشگی دانست و گفت: تقویت نظام اجتماعی و اجرای قوانین و مقررات یکی از چالش های جدی دولت است و این امر تنها وقتی میسر خواهد شد که هرکسی از قانون حرف میزند و در مورد این موضوع گفت و گو می کند خودش از هرکسی به نظم، قانون و مقررات پایبند تر باشد و این شرایط را در خود تقویت کند./874/202/ب3

 

 

ارسال نظرات