۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۲۹۰۲۴
آیت الله جوادی آملی:

جمهوری اسلامی ایران نیازی به بیگانگان ندارد/ مبلغان نائب اهل بیت در تبلیغ دین هستند

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به استغنای نظام اسلامی ایران نسبت به بیگانگان تأکید کرد: ما در نظام و کشور چیزی کم نداریم که بخواهیم آن را از دیگران بگیریم و این کشور امام زمان(عج) همه چیز دارد و نیاز به دیگری ندارد.
آیت الله جوادی آملی گردهمایی نخبگان تبلیغی حوزوی با حضور آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی مفسر برجسته قرآن کریم ظهر امروز در نشست نخبگان تبلیغی حوزه علمیه قم که در مؤسسه وحیانی علوم قرآنی اسراء برگزار شد، اظهار داشت: وسایل فراوانی برای هدایت مردم وجود دارد و لازم است که مبلغان در ماه رمضان از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) علاوه بر آداب و سنن خوب امری تازه برای پیروان خود آورده‌اند و سید ابن طاووس از امام صادق (ع) نقل می‌کند که فرمودند سالی که نکوست از رمضانش پیداست.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی افزود: این که می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست چیز بدی نیست اما باید هم بعد مادی و هم بعد معنوی لحاظ شود.

 

وی با اشاره به روایت اذا سلمت شهر الرمضان سلمت السنه ابراز داشت: زمانی که انسان از بعد معنوی پیشرفت کند آن سال سال خوب و پر برکتی است و زمانی که ما به دعای روز اول ماه رمضان و روایاتی که درباره ماه رمضان آورده شده است توجه کنیم می‌بینیم که ماه رمضان شهر الشهور و یا رأس السنه است.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: بهارها همیشه یکسان نیست، گاهی پر باران و گاهی بی باران است ولی لطف الهی در ماه مبارک رمضان همیشگی است و باران رحمت ایشان مستدام است؛ مسؤولیت علما در ایام تبلیغ حفظ و انتشار و کار علما دریافت حقایق و نشر آن‌ها است.

 

وی خاطر نشان کرد: از نظر معنویت سال خشکسالی وجود ندارد و یکی از برکات آن است که ما به میهمانی خداوند متعال دعوت شده‌ایم.

 

این مفسر برجسته قرآن کریم یادآور شد: آل سعود زمان پیامبر هم ایشان را از رسیدن به مکه باز داشتند تا زمانی که آیه انا فتحنا لک فتحاً مبینا نازل شد و امسال هم آن‌ها از ورود حجاج جلوگیری کردند که خداوند عذابشان را زیاد کند.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطر نشان کرد: مبلغان لازم است که در کنار قهر، مهر الهی، در کنار کرامت، ارادت، در کنار غضب رضایت و در کنار نیاز ناز را به مستمعان و جامعه معرفی کنند.

 

وی ادامه داد: ما می‌توانیم مهمانی خداوند را قبول کنیم و باید بدانیم که این مهمانی دوطرفه است یعنی خداوند هم می‌تواند مهمان انسان شود و میزبانی برای خداوند قلب شکسته می‌طلبد که در روایات آمده است انا عند منکسره القلوب.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: مناجات شعبانیه که را می‌توان مناجات کبیر در مقابل زیارت جامعه کبیره که آن را زیارت کبیر نامیده‌اند، نامید که عبارات زیبا و بی‌نظیری در وصف و مدح ائمه در آن وجود دارد.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به دعای افتتاح گفت: این زیارت که از ناحیه امام زمان(عج) نقل شده است انسان می‌تواند فارغ از نیاز با خداوند ناز کند ولی باید دانست که این ناز نصیب چه کسی می‌شود.

 

وی افزود: اگر کسی آبروی دیگری را حفظ کند و در راه حفظ آبروی دیگران بکوشد اگر وقتی پایش لغزید خداوند به گونه‌ای آبروی او را حفظ می‌کند که حتی ملائکه هم متوجه نمی‌شوند.

 

این مفسر برجسته قرآن کریم گفت: رحمت و مغفرت خداوند بی پایان است چنانکه در کلمات قصار پیامبر آمده است که خداوند می‌فرماید در روز قیامت به گونه‌ای رفتار می‌کنم و گناه بندگان را می‌بخشم که حتی پیامبر هم متوجه نمی‌شود.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه افزود: ماه شعبان نعمات فراوانی دارد و کسی را در این ماه نباید نا امید کنیم و با هر کس با جمع لطف و قهر رفتار کنیم البته در ارائه کلمات و معارف خداوندی ناز هم باید کرد و باید با جوان پیر، در معرض گناه، با سواد و بی‌سواد رفتارهای گوناگون را در پیش گرفت.

 

وی تصریح کرد: افزون بر جلسات عمومی در مباحث تبلیغی باید از جلسات خصوصی نیز بهره برد چرا که افراد انتظار دارند که حرف جدید و ویژه‌ای را از شما بشنوند و این رویه درباره ائمه نیز صادق است.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه داد: نسوختن هنر نیست، کفار مستضعف، کودکان و دیوانگان هم در آتش جهنم نخواهند رفت ولی چیزی که ارزشمند است و هنر است این است که انسان به مقام عند ملیک مقتدر برسد.

 

وی افزود: مبلغان نائبان اهل بیت(ع) در تبلیغ هستند، امیر بیان بودن چنانچه از ائمه به ما رسیده است این است که هر چیز را به موقع بگوییم و در زمان گفتن حرف را کامل ارائه نماییم.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به روایت طبیب دوار بطبه گفت: این روایت به معنی طبیب دوار نیست بلکه طبیبی که طب او در گردش است و مبلغان باید یکطرفه به سوی تبشیر و تنذیر نروند و هر کجا سخن از نیش است از نوش هم بگویند؛ اگر کار خیری انجام دهیم یقیناً این کار در سلاله انسان نتیجه خواهد داد و انسان باید در انجام امور خیر کوشا باشد.

 

این مفسر برجسته قرآن کریم یادآور شد: ما باید انقلاب را حفظ کنیم امام علی (ع) فرمود اگر می‌خواهید انقلاب حفظ شود باید در میدان انقلاب جمع شوید اما آدرس میدان انقلاب را امام علی اینچنین می‌فرماید که علی و اولاد علی میدان انقلابند اگر راه ما راحفظ کنید نه گمراه می‌شوید و نه راه دیگران را مسدود می‌کنید.

 

وی با اشاره به استغنای نظام اسلامی ایران نسبت به بیگانگان تأکید کرد: ما در نظام و کشور چیزی کم نداریم که بخواهیم آن را از دیگران بگیریم و این کشور امام زمان همه چیز دارد و نیاز به دیگری ندارد./979/پ201/ج1

ارسال نظرات