۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۴۲۹۱۱۴
عضو هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور:

نظام جمهوری اسلامی بدون هیچ تبعیضی به همه جای کشور خدمت‌رسانی می‌کند

عضو هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بدون هیچ تبعیضی و با کمال عدالت به همه جای کشور خدمت‌رسانی می‌کند، تصریح کرد: در این راستا مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز به روحانیان شیعه و سنی به صورت یکسان خدمات‌رسانی کرده و در این زمینه هیچ‌گونه تبعیض و تفاوتی بین طلاب و روحانیان شیعه و سنی قائل نیست.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی- همایش هادیان نور در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی محمدی خراسانی، عضو هیأت امنای مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، امروز در همایش «هادیان نور» که با هدف تجلیل از روحانیان معمر استان خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد، با اشاره به نقش روحانیان و علمای دینی در جامعه، اظهار کرد: بنا به فرموده رسول گرامی اسلام اگر یک هادی فردی را به مسیر نور و اسلام هدایت کند ارزش کار او بالاتر از تمام آسمان‌ها و زمین است.

 

وی با بیان اینکه تنها خداوند می‌تواند اجر فرد هادی و مزد زحمات خالصانه روحانیان و علمای دینی که عمر خود را در راه گسترش اسلام صرف کرده‌اند، بدهد، ادامه داد: در کنار این عالمان بزرگوار، خانواده‌های آن‌ها نیز با همراهی و همدلی، فداکاری‌های زیادی کرده و باید گفت اگر این خانواده‌ها نبودند علما نمی‌توانستند خدمات ارزنده‌ای به دین و جامعه ارائه دهند.

 

حجت‌الاسلام محمدی خراسانی با اشاره به اینکه خانواده‌های روحانیان و علمای دینی به حضرت خدیجه کبری (س) اقتدا کرده و در راه گسترش دین اسلام متحمل سختی‌های فراوانی می‌شوند، افزود: حضور در کنار عالم دینی و همراهی او در سختی‌های نشر و ترویج دین اجر ویژه‌ای دارد که این اجر مشابه مزد بانوان بزرگی است که در کنار انبیاء و اولیای دین بودند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: علامه طباطبایی در دوران کهن‌سالی هنگام فوت همسر خویش بسیار بی‌تابی می‌کرد و وقتی از او دلیل این میزان بی‌تابی و گریه را پرسیدند پاسخ داد که اگر این بانو نبود من نمی‌توانستم تفسیر المیزان را بنویسم که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت و ارزش کار خانواده‌های علماء و روحانیان است.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه در پنج سال اخیر هیأت مدیره این مرکز 108 نشست برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: در همه این نشست‌ها موضوع خدمت به علما و روحانیان اهل سنت در کنار علمای شیعه مطرح بوده است.

 

حجت‌الاسلام محمدی خراسانی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بدون هیچ تبعیضی و با کمال عدالت به همه جای کشور خدمت‌رسانی می‌کند، تصریح کرد: در این راستا مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز به روحانیان شیعه و سنی به صورت یکسان خدمات‌رسانی کرده و در این زمینه هیچ‌گونه تبعیض و تفاوتی بین طلاب و روحانیان شیعه و سنی قائل نیست.

 

عضو هیأت امنای مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: در جلسات هیأت مدیره این مرکز به‌طور مساوی به خدمات‌دهی به طلاب و روحانیان شیعه و اهل سنت پرداخته می‌شود و حتی می‌توان گفت توجه این مرکز به روحانیان اهل سنت بیشتر از شیعه است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه تکریم عالمان کار مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیست بلکه خدا این عالمان دینی را تکریم کرده است، افزود: هنگامی که خداوند گواهان توحید را نام برده و 10 گروه را به عنوان شاهدان توحید اعلام می‌کند، اولوالعلم را سومین شاهدان توحید ذکر می‌کند که این موضوع نشانگر جایگاه ویژه علما و روحانیان دینی است.

 

حجت‌الاسلام محمدی خراسانی تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی کسانی که عمری را در راه دین سپری کرده و ریش خود را سفید کرده‌اند در روز قیامت حق شفاعت پیدا می‌کنند که این خود نشان‌دهنده جایگاه عظیم علمای دین و روحانیان معمر در دین اسلام است./202/9314/ب1

ارسال نظرات