۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۲۹۲۵۲
مقام اجتماعی روس:

ریاض در حج پیرو سیاست های ضد ایرانی آمریکا و اسرائیل است

رییس فدراسیون مهاجران روسیه گفت: حکومت عربستان سعودی با ممانعت از سفر زایران ایران به اماکن مقدسه برای انجام فریضه الهی، دنباله رو سیاست های ضدایرانی آمریکا و اسراییل است.
خانه خدا

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد امین ماجومدر رییس فدراسیون مهاجران روسیه اظهار کرد: عربستان سعودی سیاست خارجی مستقلی ندارد، هر چند که این کشور می خواهد نشان دهد سیاست های خود را بدون تاثیرپذیری خارجی تدوین و تنظیم می کند، اما از سیاست های آمریکا و غرب در منطقه خاورمیانه دنباله روی کرده و اقدام های خود را با تل آویو هماهنگ می کند.

 

شخصیت مسلمان روسی یادآورشد که عربستان سعودی سال گذشته با سهل انگاری و ارتکاب اشتباه های بزرگ، رویداد بسیار دردناک و غمباری را در جهان اسلام رقم زد که سبب قربانی شدن چندین هزار نفر در حادثه منا شد و هنوز هم با گذشت حدود یک سال، مقام های سعودی پاسخ و توضیحی منطقی در باره چرایی وقوع این حادثه دردآور نداده اند.

 

وی افزود: پیش از این واقعه که جهان اسلام را سوگوار کرد، چندین حادثه مرگبار نیز برای زائران در عربستان رخ داد که یکی از آنها سقوط جرثقیل و جان باختن چند مسلمان در مقدس ترین مکان جهان اسلام بود.

 

ماجومدر گفت: سران عربستان سعودی به جای درس گرفتن از این وقایع و پذیرش مسؤولیت خطاها، اشتباه ها را ادامه می دهندکه آخرین آن ایجاد موانع مصنوعی در سفر زائران ایرانی به بیت الله الحرام است.

 

وی ادامه داد: اقدام های ضد ایرانی عربستان سعودی در حالی انجام می شود که قرآن کریم و سنت رسول الله اجازه ایجاد ممانعت از سفر به مکه و مدینه بویژه انجام فریضه حج واجب را به هیچ کس نمی دهد و اسلام بر واجب بودن این امر برای هر مسلمان دارای توان مالی تاکید می کند.

 

مقام مسلمان روسیه گفت: با توجه به این اصل مهم، اقدام های عربستان سعودی بدون وجاهت شرعی است و ریاض باید به این مساله توجه کند که ارتکاب چنین اقدام هایی موجب تفرقه و تضعیف جهان اسلام می شود و به یکپارچگی و وحدت مسلمانان ضربه می زند و به همین دلیل اقدامی ضداسلامی است.

 

ماجومدر همچنین ابراز امیدواری کرد که عربستان سعودی با توجه به مخرب بودن اقدام های خود و پیامدهای زیان بار آن برای جهان اسلام، بر ادامه رویکرد کنونی پافشاری نکند.

 

وی در پایان گفت: از سوی دیگر با توجه به منافع مسلمانان، ریاض باید در مواضع و اقدام های خود در باره بحران سوریه، مسائل یمن و عراق تجدید نظر کرده و از حمایت افراط گرایان خودداری کند که بزرگترین ضربه ها را بر جهان اسلام می زند./847/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات