۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۲۹۲۷۴
هم‌زمان با ماه رمضان؛

۹۰۰ روحانی مبلغ به مساجد خراسان شمالی اعزام می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، افزون بر 900 روحانی مبلغ از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و مدارس علمیه داخلی استان به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام می‌شوند.
حجت الاسلام خادمی- نشست هماهنگی برنامه های ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برای ماه رمضان امسال، اعزام روحانیان مبلغ به مساجد و حسینیه‌ها در شهرها و روستاهای مختلف استان است.

 

وی با اشاره به اینکه در این راستا امسال نیز بیش از 900 روحانی مبلغ به مساجد خراسان شمالی اعزام می‌شوند، ادامه داد: این روحانیان از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و مدارس علمیه داخلی استان برای هدایت، مدیریت و اجرای هرچه بهتر برنامه‌های عبادی و فرهنگی ماه رمضان به مساجد فرستاده می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه پیش از اعزام این روحانیان به مساجد همایش «طلایه‌داران تبلیغ» در مرکز استان خراسان شمالی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این همایش با هدف آماده‌سازی، ارائه سرفصل‌های آموزشی به مبلغان، بیان اهمیت و جایگاه ائمه جماعت در تبیین مسائل اقتصاد مقاومتی، ایجاد وحدت رویه تبلیغی بین روحانیان و تجدید روحیه مبلغان اعزامی در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار خواهد شد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی افزود: روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد استان در ماه رمضان برنامه‌هایی نظیر نماز جماعت، قرائت ادعیه مختلف، پاسخ‌گویی به احکام و شبهات دینی، دوره‌های قرآن و محافل انس با این کتاب آسمانی، تفسیر قرآن و غیره را در مساجد اجرا می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اقدامات نهاد تبلیغات اسلامی استان در ماه رمضان تنها به اعزام روحانیان مبلغ خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: علاوه بر اعزام روحانیان، نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ماه مبارک رمضان امسال برنامه‌های دیگری از قبیل برپایی تکایا و جلسه‌های قرآنی، اعزام مبلغ به مناطق مختلف شهرستان‌ها با هدف تبیین ابعاد مختلف عبادی مردم و تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی، گردهمایی توجیهی هیئات مذهبی، برپایی حلقه‌های معرفتی و بصیرتی، ایستگاه پاسخ‌گویی به شبهات دینی و برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع سبک زندگی اسلامی را در دستور کار خود دارد.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌های خراسان شمالی نیز میزبان گروه‌های تبلیغی متشکل از روحانیان خواهند بود، اضافه کرد: ماه رمضان فرصت ذی‌قیمتی برای تبیین و تشریح احکام دینی و آموزه‌های اسلامی در بین اقشار مختلف جامعه است ازاین‌رو نهاد تبلیغات اسلامی استان تلاش می‌کند تا در کنار اعزام گسترده روحانیان مبلغ به مساجد شهری و روستایی، از ظرفیت گروه‌های تبلیغی نیز برای بهره‌گیری معنوی بیشتر مردم استفاده کند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: در این راستا در ماه رمضان امسال، پارک‌ها و بوستان‌های استان در حین و بعد از افطار میزبان گروه‌های تبلیغی خواهند بود که این گروه‌ها در بخش‌های گوناگون فرهنگی، مذهبی و هنری فعالیت کرده و اجرای برنامه خواهند داشت.

 

وی تصریح کرد: امسال تلاش می‌کنیم تا با اعزام گسترده روحانیان مبلغ، هیچ‌کدام از مساجد و حسینیه‌های شهرها و روستاهای مختلف استان خالی از روحانی نباشند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: افزون بر این در ماه مبارک رمضان امسال بهره‌گیری از مفسران قرآن از حوزه علمیه قم برای تفسیر قرآن و جزءخوانی در مساجد استان خراسان شمالی یکی دیگر از برنامه‌های نهاد تبلیغات اسلامی استان است./202/9314/ب1

ارسال نظرات