۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۲۹۴۹۶
آیت الله علم الهدی:

خطر جریان های سیاسی کمتر از کسانی است که برای قدرت یابی شخصی وارد میدان می شوند

امام جمعه مشهد مقدس در درس خارج فقه، گفت: این مسأله که کسی رییس جمهور شود که به ولایت توجه نکند، خطرش از هر چیزی بیشتر است، خطر جریان های سیاسی کمتر از خطر کسی است که می خواهد به عنوان قدرت شخصی وارد میدان شود.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در ادامه سلسله جلسات درس خارج فقه خود که موضوع «جواز اقامه حکم در عصر غیبت» در مخل مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار می شود، به بازخوانی نحوه شکل گیری حکومت های شیعی در سده چهارم هجری پرداخت و اظهار کرد: سده چهارم که غیبت کبری از آن آغاز شد، سده اقتدار شیعه بود.

 

وی در تشریح سخن خود افزود: در این سده، آل بویه به بغداد حمله کردند و بر خلیفه عباسی غالب شدند. از طرف دیگر حمدانی ها به شام و موصل مسلط شدند و فاطمیون نیز در همین سده مصر را گرفتند. همچنین علویان در آمل و سادات حسنی در مکه قیام کردند. به این ترتیب بود که بعد از آن فشارها و خفقان ها، کل کشور اسلامی به دست شیعیان افتاد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این که این حکومت ها با هدف تشکیل حکومت ولایی نبوده و با هدف قدرت یابی بر سر کار آمد، خاطرنشان کرد: اگر همان زمان شیعیان مسأله ولایت فقیه را اصل می گرفتند، چه بسا زمینه برای ظهور امام زمان(عج) در همان دوره فراهم می شد اما این شیعیان که سیدرضی آن ها را فاسق می دانست، به رقابت قدرت با یکدیگر پرداختند.

 

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: آن چه در سده چهارم به وجود آمد، دقیقا همان خطری است که امروز نظام ما را تهدید می کند. این مسأله که کسی رییس جمهور شود که به ولایت توجه نکند، خطرش از هر چیزی بیشتر است. عده ای می خواهند جریان سیاسی شان را مسلط کنند. خطر جریان های سیاسی کمتر از خطر کسی است که می خواهد به عنوان قدرت شخصی وارد میدان شود/202/820/ب1

ارسال نظرات