۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۲۹۷۷۰
رییس جمهور در دیدار علما، ایثارگران و نخبگان آذربایجان غربی:

هنرم در موضوع هسته ای انتخاب افراد شایسته برای مذاکره بود/ وجود اختلاف با رهبری توهم است

رییس جمهور گفت: هیچ توهمی نباید باشد که در ایران اسلامی اختلاف است، در سه سال دولت یازدهم بهترین وحدت بین سه قوه، ارکان کشور و نیروهای مسلح نسبت به مقام معظم رهبری وجود داشت.
دیدار رییس جمهور با علما و نخبگان آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان آذربایجان غربی، امنیت، ثبات، وحدت و انسجام حاکم در کشور را توفیق الهی دانست و اظهار داشت: اساسی که قدرت های جهانی در برابر ایران می هراسند که نقشه های شوم خود را عملی کنند، وحدت، ایمان  همبستگی مردم است.

 

وی با اشاره به وجود وحدت و انسجام در تمام صفوف کشور، افزود: هیچ توهمی نباید باشد که در ایران اسلامی اختلاف است، در سه سال دولت یازدهم بهترین وحدت بین سه قوه، ارکان کشور و نیروهای مسلح نسبت به مقام معظم رهبری وجود داشت که منجر شد با هدایت های معظم له در برابر قدرت های جهانی ایستادگی کرده و راه برای فعالیت هموار شود.

 

وی گفت: امروز روز آمدن به صحنه و تلاش و کار و بهره گیری از استعدادهای مادی، معنوی، ذهنی و فکری است که خداوند در اختیار این ملت قرار داده است.

 

عزت ایران مرهون نهضت اسلامی امام راحل است

وی در ادامه با بیان اینکه بزرگ ترین تحول در نهضت اسلامی در روزهای خرداد ماه اتفاق افتاده است، گفت: از آغاز انقلاب تا به امروز، فراز و نشیب های بسیاری داشتیم و عظمت، عزت، امنیت، یکپارچگی ایران اسلامی مرهون نهضت اسلامی است که با  رهبری، تدبیر، درایت، صبر و ایمان و عرفان و هوشمندی  امام راحل به پیروزی رسید.

 

وی امام راحل را جزو شخصیت های کم نظیر تاریخ خواند و افزود: سراسر زندگی امام راحل راه را برای ما مشخص کرد؛ کار بسیار عظیمی بود که مردم به تنهایی و بدون اتکا به قدرت های خارجی بتوانند در برار رژیم تا دندان مسلح پیروز شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: امام شیوه و استراتژی خاص خود را در نهضت اسلامی داشت و همان مسیر امروزه از سوی خلف صالح ایشان یعنی مقام معظم رهبری استمرار دارد.

 

وی افزود: از الطاف بزرگ الهی بود که در زمان کوتاهی با رد شورای رهبری از سوی اعضای مجلس خبرگان رهبری، آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب انتخاب شود، چراکه کسی فکر نمی کرد شورای رهبری رای نیاورد البته رهنمودهای امام (ره) در جمع بزرگان هم برای هدایت این مسیر تعیین کننده بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: ولایت فقیه و رهبری چه در زمان امام خمینی (ره) و چه امروز خیمه ای است که همه را زیر آن جمع کرده و در روزهای سخت و فراز و نشیب ها هدایت می کند.

 

وی با اشاره به اهمیت وحدت و یکپارچی در حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور در دوران 8 سال دفاع مقدس و در حال حاضر گفت: فرمانبرداری اقوام، ادیان و مذاهب مختلف از دستور جنگ و صلح امام رمز موفقیت بود که امروز نیز مردم اینگونه عمل می کنند.

 

هنر من در موضوع هسته ای انتخاب افراد شایسته برای مذاکره بود

رییس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مردم همان گونه که ایثارگری های سرداران بزرگ را در دوران هشت سال دفاع مقدس، شهداء و امام را فراموش نخواهند کرد، فداکاری های فرزندان ملت در عرصه دیپلماسی کشور و همچنین مذاکرات هسته ای را فراموش نمی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که میدان سیاست پیچیدگی های خود را دارد، گفت: هنر من در مذاکرات هسته ای در برابر دنیا این بود که افراد درستی را برای این کار انتخاب کردم.

 

وی گفت: همانطور که در دوران جنگ پیشروی وجب به وجب سختی های خود را دارد، در مذاکرات هسته ای هم به همین شکل بود، اینکه یک سند بزرگ در برابر دنیا تهیه شود کار بزرگی بود.

 

رییس جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر بکار گیری بانوان در حوزه های مختلف، گفت: امروزه بانوان ما با تحصیل در حوزه های علمیه و فراگیری علم تفسیر، نهج البلاغه و حدیث و ... می توانند در ارتقای فرهنگ دینی جامعه نقش مؤثری ایفا کنند.

 

مکه و مدینه به حکومت و سیاست خاصی تعلق ندارد

رییس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جای تأسف است کشوری که خود را اسلامی و خادم حرمین می داند، امروز به شیوه کودکانه و با بهانه های مختلف از حج تمتع مسلمانان جلوگیری می کند.

 

وی تصریح کرد: حج یک عمل قرآنی و اسلامی است، مکه و مدینه مال حکومت، شخص و سیاست خاصی نیست و به همه مسلمانان تعلق دارد.

 

وی در ادامه به ظرفیت های آذربایجان غربی به لحاظ وجود معادن، زمین های کشاورزی و هم مرز بودن با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در سفر هیئت دولت به استان هیئت وزیران 49 طرح و پروژه با 949 میلیارد تومان را تصویب کردند که در سال 95- 96 اجرایی می شود.

 

وی همچنین گفت: دولت یازدهم اتصال ارومیه به راه آهن سراسری را به جد پیگیری می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی آذربایجان غربی را سرزمین سرداران، باکری ها و علما شاخصی همچون حضرت آیت الله خویی خواند و گفت: حضرت آیت الله خویی از چهره های برجسته دینی است که شاگردان ایشان در حال حاضر از علما و مراجع در ایران و عراق هستند و کتب این عالم فقید منابع مرجع برای تحقیق فقها و علماست./936/پ201/ج

ارسال نظرات