۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۲۹۹۶۲
امام جمعه اقلید تأکید کرد؛

همراهی دستگاه‌های اجرایی در ساماندهی اوقات فراغت جوانان

امام جمعه اقلید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی برای ساماندهی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در این شهرستان تأکید کرد.
اعتکاف جمعي از جوانان

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی صبح امروز در جلسه تشکیل قرارگاه فرهنگی نماز جمعه که با حضور معاون فرماندار، فرمانده و مسؤول امور فرهنگی سپاه ناحیه اقلید، مسؤولان کانون فرهنگی تربیتی شهید کوثری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اتاق اصناف، ورزش و جوانان، کمیته امداد، تبلیغات اسلامی، شهرداری، فنی و حرفه‌ای، آبفای روستایی، آموزش‌وپرورش و برخی از فعالان فرهنگی در دفتر وی برگزار شد یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی‌ بر تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی نماز جمعه، دبیری این قرارگاه در اقلید را به کانون فرهنگی تربیتی شهید کوثری محول کرد و با بیان اینکه تهاجم فرهنگی و جنگ نرمی که دشمن راه انداخته خطری بزرگ است تصریح کرد: باید با همدلی، هم‌اندیشی، درایت و هوشیاری مسؤولان و متصدیان امور فرهنگی، قرارگاهی مقتدر و هدفمند و جبهه‌ای سازمان‌یافته علیه تهاجم فرهنگی دشمن تشکیل دهیم.

طالبی میدان جنگ نرم را افکار عمومی دانست و با اشاره به تلاش دشمنان در تضعیف و سست کردن باورهای دینی و ملی مردم به‌ویژه جوانان بیان داشت: فضای مجازی یکی از فرصت‌هایی است که دشمن با استفاده از آن می‌کوشد تا باورهای موردنظر خود را به مردم القا کند و با تغییر افکار عمومی به اهداف شوم خود دست یابد.

امام جمعه اقلید با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات تابستانی بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح برای پر کردن مفید اوقات فراغت فرزندان تأکید کرد و ادامه داد: ایجاد بستر لازم برای سرگرمی، کسب مهارت و دانش، ترغیب جوانان به ورزش و مطالعه و... و هدایت آنان به سوی بهره‌گیری از فرصت‌های موجود برای پیشرفت خود و رشد کشور امری لازم و ضروری است تا میدان حرکت و پیروزی دشمن تنگ و نابود شود.

طالبی عنوان داشت: رواج بی‌بندوباری و بی‌حیایی، ترویج مصرف مواد مخدر و الکل، نفوذ در کشور ما برای رسیدن به مقاصد خود، دلسردی و بی‌تفاوتی مردم نسبت به اسلام، نظام و انقلاب اسلامی، ایجاد تفرقه و نفاق ملی، ناامید کردن جوانان و نوجوانان از تحصیل و کسب علم و دانش، ترویج مصرف‌گرایی، ایجاد وابستگی به برجام و پسابرجام، مبارزه با اقتصاد مقاومتی، از بین بردن حس برادری دینی و ایمانی، نابودی موجودیت و خودیت ما، ایران‌هراسی، بی‌تفاوتی نسبت به دنیای اسلام و... از جمله راهکارهای دشمن در جنگ نرم است که باید با روشنگری و بصیرت‌افزایی به مقابله با آن پرداخت.

امام جمعه اقلید در پایان سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌ها، استعدادها، منابع و زمینه‌های موجود در بحث نیروی انسانی، نخبگان علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و...کشور بر لزوم بهره‌گیری از این امکانات در راستای تبیین مسائل مختلف و روشنگری و بصیرت‌افزایی در کشور تأکید کرد و همراهی و مساعدت عمومی را خواستار شد./101/922/ب3

ارسال نظرات