۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۴۲۹۹۷۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

امام خميني با بينش الهي خود هويت و کرامت انساني را در جهان احيا کرد

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بيان اين که انديشه هاي امام خميني(ره) موجب احياي فرهنگ و هويت ديني ملت ايران شد،گفت: امام خميني(ره) با بينش الهي خود هويت و کرامت انساني را در جهان احيا کرد، امروز ما موظفيم انديشه و افکار والاي امام راحل راحل را به نسل هاي آينده منتقل کنيم.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در مراسمی که در آستانه رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ساری برگزار شد، امام خميني(ره) را بزرگترين، اثرگزارترين و محبوب ترين شخصيت دوران معاصر دانست و گفت: پس از انبياء و ائمه اطهار(ع) مرجع تقليدي به جامعيت و خصوصيات والاي امام راحل نيامده که تا اين حد درعمق فکر و جان مرد محبوبيت پيدا کند.

 

وی با بیان این که امام خميني(ره) هم دين شناس بود هم محبوب مردم و هم ذکرخيرش پس از مرگ او پايدار ماند، افزود: فقاهت و دين شناسي امام راحل به‎ گونه اي در وجود او مشهود بود که مورد تأئيد همه فقهاء و متخصصين علوم اسلامي شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که گفتار و رفتار الهي امام خمینی(ره) دل ها را مجذوب خود کرد، تصریح کرد: ايمان و استقامت کم نظير امام خمینی(ره) گام‌ها و دست هاي توانا را به حرکت درآورد و مردم با ایشان پيمان خون بستند.

 

حجت الاسلام صادقی تشکيل حکومت اسلامي را يکي ديگر از مهم ترين دستاوردهاي امام راحل(ره) دانست و گفت: انديشه‌هاي متعالي امام خميني(ره) به عنوان يکي از عوامل مهم تأثيرگذار در نشر و ماندگاري آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و صدور دستاوردهاي انقلاب به ساير نقاط جهان است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بيان اين که انديشه هاي امام خميني(ره) موجب احياي فرهنگ و هويت ديني ملت ايران شد،گفت: امام خميني(ره) با بينش الهي خود هويت و کرامت انساني را در جهان احيا کرد، امروز ما موظفيم انديشه و افکار والاي امام راحل راحل را به نسل هاي آينده منتقل کنيم.

 

وی با اشاره به این که افکار و انديشه هاي امام متفاوت از تفکر ديگران بود، ادامه داد: شخصيت امام طوري بود که انديشه اش براي اجراي عدالت و نگاهش به جهان يک نگاه نجات بخش بود چرا که اگر اين انديشه و گنجينه والا نبود برکات در حوزه هاي مختلف در انقلاب اسلامي و بيداري اسلامي در جهان رخ نمي داد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خميني(ره) احياگر اسلام ناب و زنده کننده انسانيت و آزادگي و ناجي بشريت و نجات دهنده ايران از سلطه استکبار بود، خاطرنشان کرد: امام خميني(ره‌) منبع عظيمي از فضايل اخلاقي و الهي بودند كه نه تنها ملت ايران بلكه ساير ملت هاي آزادي خواه جهان از آن بهره مند شده است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأكيد بر جايگاه مقام معظم رهبري به عنوان جانشين صالح امام خميني(ره) خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري تاكنون با بهترين شكل ممكن به اداره حكومت اسلامي پرداخته اند و امروز شاهد آغاز پرچمداري اسلام در جهان به دست نظام جمهوري اسلامي ايران هستيم.

 

وی اصل توحید را محور گفتمان امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی برشمرد و مصداق آن را در فرمایشات امام راحل که فرمودند عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید، بیان کرد.
حجت الاسلام صادقی با تأکيد بر نهادينه کردن سيره عملي امام خميني(ره) در جامعه افزود: ابعاد شخصيتي امام راحل بايد براي مردم و به ويژه جوانان و نوجوانان تبيين شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خميني حق حيات، آزادگي و استقلال را به ملت ایران و دیگر ملت های جهان هدیه دارد، خاطرنشان کرد: امام راحل بعد از سال ها مبارزه با استکبار و رژيم دست نشانده آمريکا در ايران و تحمل تبعيد توانست با ياري پروردگار متعال و حمايت مردم نظام ديکتاتوري شاه را از ايران محو نمايد.

 

وی با بیان این که امروز ما شاهد به ثمر نشستن مأموريت انقلاب هستيم و بيداري اسلامي در سرتاسر جهان نشانه‌اي از آن است، گفت: اين انقلاب مانند درخت پربركتي است كه ريشه آن محكم و نتيجه آن ميوه‌هاي پرثمري است كه باعث بيداري اسلامي در جهان شده است.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که رمز موفقيت حضرت امام خميني(ره) در زندگي و استقرار انقلاب اسلامي در ايران پيروزي و موفقيت در مبارزه با جهاد نفس بود، خاطرنشان کرد: انسان براي موفقيت و سربلندي در هر کار اول بايد زمينه خودسازي و غلبه بر هواي نفس را در خود پرورش دهد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، نقش امام خميني(ره) در تشكيل اين انقلاب را بسيار مهم و اساسي دانست و اظهار كرد: به بركت وجود امام راحل، اسلامي كه هزاران سال مرده بوده دوباره احيا شد و روح هويت و اعتماد به نفس ملي در مسلمانان به وجود آمد؛ به طوري كه بيداري اسلامي از نتايج آن است.

 

وي بازگشت روح دين و استقامت به مسلمانان را از مهم ترين نتايج اقدامات امام خميني (ره)عنوان و تصريح كرد: مردم فلسطين با الگوگيري از جمهوري اسلامي مقاومت و دين گرايي را در خود افزايش دادند و در مقابل دشمنان ايستادند./950/202/ب2

ارسال نظرات