۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۳۰۰۱۹
آیت الله حیدری:

وظیفه منسوبان امام در حراست از خط امام و مقابله با تحریف سنگین تر است

نماینده مردم خوزستان در خبرگان با بیان این که خط و شخصیت امام در معرض تحریف است، گفت: همه نسبت به این وظیفه مکلف هستند و بستگان و نزدیکان امام وظیفه بیشتری نسبت به دیگران دارند،
آیت الله محسن حیدری آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به صراحت حضرت امام خمینی(ره) در بیان مواضع انقلابی گفت: این روحیه شفافیت و صراحت حضرت امام ناشی از بینش تکلیف مداری، ملکه شجاعت و نترسی است که ایشان به آن آراسته بود.

 

وی افزود: آنچه برای امام محور و مهم به شمار می رفت انجام تکلیف الهی بوده است، حضرت امام به واسطه ایمان عمیق به خداوند از هیچ کس هیچ گونه ترسی نداشت؛ از این رو مواضع خود و آنچه را که حق می دید با صراحت و شفافیت مطرح می کردند و هیچ قدرتی از قدرت های زمینی نمی توانست مانع حق گویی امام شود.

 

امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: وقتی که بر اثر فشار شاه دولت بعث عراق امام را مجبور به خروج از این کشور کرد و دولت کویت نیز مانع ورود ایشان شد، از همه کشورهای اسلامی تقاضا کردند اما هیچ کدام از ترس امام را نپذیرفتند.

 

وی ادامه داد: امام به طرف پاریس حرکت کردند و فرمود که اگر دولت فرانسه و دولت های دیگر نیز مرا نپذیرند از کشوری به کشوری دیگر می روم و صدای مردم ایران را به جهانیان می رسانم، ایشان وقتی در فرانسه مستقر شدند به آمریکا، انگلیس و شوروی توپیدند و حتی به فرانسه ای که امام را را پذیرفت از مواضع حق گرایانه امام در امان نماند که این نشان دهنده شجاعت بی بدیل و بی نظیر حضرت امام است.

 

آیت الله حیدری با اشاره به ادعای افراد بسیاری در کشور مبنی بر پیروی از خط امام به روش تشخیص صداقت این افراد اشاره کرد و ابراز داشت: بارزترین ملاک صداقت افراد در پیروی از امام تبعیت از جانشین امام به همان شکل تبعیت و اطاعت از امام است.

 

وی عنوان کرد: پس از پیامبر مسلمانان دارای خطوط گوناگونی شدند اما همگی ادعای پیروی از سنت پیامبر اسلام را داشتند، ملاک و معیار حقانیت افراد در پیروی از سنت پیغمبر از دیدگاه پیروان اهل بیت(ع) متابعت از امیرالمؤمنین(ع) است؛ کسانی که پس از پیامبر اکرم(ص) در خدمت امیرالمؤمنین(ع) بودند و ذره ای از این مسیر منحرف نشدند در پیروی از پیامبر صادق بودند اما کسانی که جدا شدند معیار لازم را نداشتند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظیفه خطیر منسوبان حضرت امام برای پاسداری از خط ایشان و مقابله با تحریف امام، خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی آنها صیانت خط و رسم و راه امام از تحریف ها است، همان چیزی  که  رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته برای همه پیروان حضرت امام مطرح کردند.

 

وی اضافه کرد: خط و شخصیت امام در معرض تحریف است؛ همه نسبت به این وظیفه مکلف هستند و بستگان و نزدیکان امام وظیفه بیشتری نسبت به دیگران دارند، اگر متولی امامزاده خودش نسبت به امامزاده دلسوزی نداشته باشد از دیگران انتظاری نمی رود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات