۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۴۳۰۱۵۷

هشدار یونیسف درباره به خدمت گرفتن ۲۰ هزار کودک در جنگ فلوجه

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد دستکم 20 هزار کودک در داخل شهر تحت محاصره فلوجه در مرکز عراق به دام افتاده‌اند و بیم آن می‌رود گروه تروریستی داعش آنها را از خانواده‌ها جدا کند و در جنگ به خدمت بگیرد.
کودک

به گزارش خبرگزاری رسا، پیتر هاوکینز، نماینده یونیسف در عراق، روز چهارشنبه گفت: «در مورد حفاظت از کودکان در برابر خشونت شدیدا نگرانیم.»

 

وی افزود اگر این کودکان موفق به ترک این شهر تحت محاصره نشوند با خطر «جدایی از خانواده‌هایشان» و «به خدمت گرفتن اجباری در جنگ» مواجه هستند.

 

نماینده یونیسف در عراق گفت: «یونیسف از همه طرف‌ها (در فلوجه) می خواهد از کودکان در داخل فلوجه حفاظت کنند؛ برای کسانی که مایل به ترک این شهر هستند مسیری امن باز کنند و برای غیرنظامیانی که از فلوجه گریخته‌اند محیط امن و مطمئن ایجاد کنند.»

 

نیروهای مسلح عراق از 3 خرداد امسال عملیات آزادسازی فلوجه، در 50 کیلومتری غرب بغداد را آغاز کرده اند.

 

انتظار می رود نیروهای عراقی و تروریست‌های داعش نبردی خونین و یکی از بزرگترین درگیری‌ها را بر سر شهر استراتژیک فلوجه پیش رو داشته باشند.
شهر فلوجه در استان الانبار عراق با حدود 300 هزار نفر جمعیت اوایل سال 2014 به تصرف داعش در آمد و با گذشت بیش از 2 سال جمعیت آن به حدود 50 هزار نفر کاهش یافته است.

 

گفته شده نیروهای امنیتی عراقی که وارد فلوجه شده اند مردان و پسران بالای 12 ساله را از خانواده‌ها جدا کرده اند تا ارتباط احتمالی آنها با داعش مورد بررسی قرار گیرد.

 

عملیات آزادسازی شهر فلوجه به دستور حیدر العبادی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای عراقی با مشارکت 22 هزار نیروی ارتش، پلیس فدرال، یگان مبارزه با تروریسم، بسیج مردمی و عشایر عراق در چند مرحله در محورهای مختلف در حال انجام است.

 

نیروهای عراقی موفق شده اند وارد این شهر شوند و در شرق و جنوب آن پیشروی‌های گسترده ای به دست آورند./982/ب102/د

ارسال نظرات