۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۴۳۰۱۹۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

مبلغان دینی با پاسخگویی به شبهات زمینه جهانی شدن فرهنگ مهدویت را فراهم کنند

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به شبهات ايجاد شده در عرصه مهدويت از طرف دشمنان اسلام، گفت: مبلغان ديني بايد با پاسخگويي به شبهات مطرح شده از طرف دشمنان، زمينه جهاني شدن فرهنگ مهدويت را فراهم کنند.
مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در نكا، حجت الاسلام محمدعلي الياسي، رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا عصر چهارشنبه در همايش رهروان ولايت در این شهرستان، افزود: امروز با وجود جنگ نرم دشمن در زمينه هاي مختلف، وظيفه علما، روحانيان، بسيجيان و افراد تأثيرگذار در جامعه سنگين تر شده است و از حساسيت بيشتري برخوردار است.

 

وي اظهار داشت: امروزه دشمن مباني ديني و اسلامي و ارزش هاي ما را نشانه رفته است و تقويت باورهاي ديني در جامعه از مسائل قابل تأملي است كه بايد مورد توجه جدي قرار گرفته و در اين راستا با استفاده از توان انديشمندان و صاحبان امر تلاش شود.

 

رييس اداره تبليغات اسلامي نكا با اشاره به موضوع مهدويت و انتظار در جامعه، گفت: اين موضوع مسأله مهمي است كه بايد براي ظهور امام عصر(عج) فرهنگ سازي مناسب انجام شود و تنها به شعار و دعا خلاصه نشود بلكه به صورت عملي و با خودسازي و ديگر سازي در اين راستا وارد شويم و شرايط ظهور را فراهم كنيم.

 

حجت الاسلام الياسي افزود: کارگاه مهدویت با هدف تبیین مسأله مهدویت و انتظار، پاسخگویی به شبهات و آشنایی با سیره عملی حضرت مهدی(عج) برگزار مي شود تا ضمن تقويت باورهاي خود براي رشد باورهاي ديني و معنوي جوانان نيز تلاش كنيم.

 

اين مسؤول فرهنگی ادامه داد: دشمنان اسلام با شبهه افکنی در حوزه مهدویت به دنبال ضربه زدن به دین اسلام هستند و به همین دلیل بايد فرهنگ ارزش هاي مهدويت و انتظار را در بين جوانان رواج دهيم و دين اسلام را در جهان ترويج كنيم.

 

رييس اداره تبليغات اسلامي نكا بيان داشت: دشمنان و کسانی که با اسلام زاویه دارند، با ايجاد شبه افکنی در پي رواج خرافات و شبهات در جامعه هستند كه در اين راستا بايد با شناخت اصل مهدویت، آن را بشناسانیم و بدانيم كه با استفاده از تقويت مهدويت در جامعه و در بين جوانان، در برابر هیچ یک از این شبهات نگرانی وجود ندارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از روش‌هاي جنگ فرهنگي دشمنان را‌ گسترش دادن شبهات مخالفان عقيده مهدويت دانست و با بيان اين که اشاعه و ترويج فرهنگ مهدويت مهم ترين راه مقابله با افکار انحرافي دشمنان اسلامي است، افزود: ما بايد در مقابل فعاليت‌هاي مسموم دشمنان اسلام هوشيار باشيم.

 

حجت الاسلام الیاسی با بيان اين که تبيين جايگاه مهدويت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامي سبب جهاني شدن تفکر اسلامي مي‌شود و انتظار ظهور در نظام اسلامي نبايد تنها درحد مفاهيم انتزاعي باقي بماند، خاطرنشان کرد: نبايد در ترويج فرهنگ مهدويت سطحي نگري صورت گيرد.

 

وي با اشاره به شبهات ايجاد شده در عرصه مهدويت از طرف دشمنان اسلام، افزود: مبلغان ديني بايد با پاسخگويي به شبهات مطرح شده از طرف دشمنان، زمينه جهاني شدن فرهنگ مهدويت را فراهم کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين كه مهدويت رمز حيات و هويت تشيع است، بیان داشت: امروز جهان تشنه تشيع و مهدويت است چرا كه مهدويت تنها مكتبي است كه براي آينده جهان برنامه دارد.

 

وي با اشاره به در پيش بودن ماه مبارك رمضان گفت: تبلیغات در ماه رمضان از مسائل مهم و اساسی است که باید مورد توجه باشد و هیأت امنای مساجد، هیأت های مذهبی، روحانیت و بسیج در اين راستا با برنامه ريزي مناسب وارد عمل شوند و در تقويت مسائل ديني و مذهبي تلاش كنند.

 

حجت الاسلام الیاسی با بیان اینکه هیأت های مذهبی بدون حضور روحانیان و مسجد محوری قابل قبول نیست، گفت: حضور روحانی در هیأت های مذهبی از مسايل مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و همچون گذشته با تعامل در اين راستا تلاش شود.

 

وی افزود: هیات امنای مساجد هم با همکاری روحانیان و بهره مندی از حضور جوانان و نوجوانان برنامه های فرهنگی را در مساجد گسترش دهند و با هجمه های مختلف دشمنان مقابله کنند و در اين زمنيه با همكاري و توجه به وحدت مسائل مورد توجه قرار گيرد./1317/202/ب2

ارسال نظرات