۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۴۳۰۲۲۹
مدير حوزه علميه كاشان:

امام تفكري را در جهان ايجاد كرد كه موجب احیای همه اديان شد

مدير حوزه علميه كاشان گفت : امام تفكري را در جهان ايجاد كرد كه همه اديان جهان زنده شدند و اگر امروز مسيحيت حرفي براي گفتن دارد براي اين است كه انقلاب اسلامي حرف دين را مطرح كرده است بر ليبراليسم خط بطلان كشيده است.
حجت الاسلام منصور فرجي حجت الاسلام منصور فرجي حجت الاسلام منصور فرجي

حجت الاسلام منصور فرجي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، با تسليت بيست و هفتمين سالگرد رحلت امام خميني(ره) و با اشاره به مهم ترين شاخصه ها و اصول حضرت امام, گفت: من معتقدم امام شخصيتي است كه بايد او را از نو شناخت چرا كه  امام مساله اي را در جهان  آن هم در سن كهولت مطرح كرد كه اين حركت نه تنها دعوت 124 هزار انبيا و پيامبران الهي را بار ديگر تجديد كرد بلكه تفكري را ايجاد كرد كه هرچه را آنها نتواستند انجام بدهند و دشمنان دين در عرصه هاي تاريخي همه آن نقشه ها را نقش بر آب كرده بودند، امام بار ديگر آنها را احيا كرد، يعني امام مجدد بعثت و انبيا و اوليا و كتابهاي آسماني بود.

 

به گفته وي، امام تفكري را در جهان ايجاد كرد كه  همه اديان جهان زنده شدند و اگر امروز مسيحيت حرفي براي گفتن دارد براي اين است كه انقلاب اسلامي حرف دين را مطرح كرده است بر ليبراليسم خط بطلان كشيده است.

 

حجت الاسلام فرجي يادآور شد: شخصيت امام شخصيتي بود كه در يك عرصه تاريخ نمود پيدا كرد و با اهدافي كه براي خودش تعريف كرده بود و امام خدايي را كه پشتوانه خود قرار داد و براي رضايت او نيز از همه چيزگذشته بود.

 

وي افزود: بزرگترين فلسفه حيات امام اين بود كه امام ياد گرفت براي رسيدن به پيروزي مانند امام حسين(ع) بايد از همه چيز خود گذشت و امام از همه چيز خود گذشت و در اين راه فرزند فقيه خود آيت الله سيد مصطفي خميني(ره) كه او را اميد آينده اسلام مي دانست تقديم اسلام كرد و امام مي گويد شهادت او نيز  الطاف خفيه بود و شهادت فرزندش را نيز در الطاف خفيه الهيه مي داند و شهادت ايشان باعث تحول در انقلاب اسلامي شد، از اين رو شهادت فرزندش را نيز در راستاي انقلاب مي داند.

 

امام آزادي بيان به مردم داد و با مردم ارتباط برقرار كرد و مردم دنباله رو راه او شدند

مدير حوزه علميه كاشان  يكي از ويژگي هاي بارز حضرت امام را صراحت در بيان مواضع انقلابي او دانست و گفت: وقتي امام همه هدف خود را خدا قرارداده ارفي را مي زند كه حرف خدا و كلام خدا و داراي قدرت است و كسي كه حرف خدا را مي مي زند با قدرت و صراحت لهجه مي گويد، از اين رو امام به مردم آموزش داد وقتي مي خواهيد براي خدا حرف بزنيد نترسيد و با صراحت حرف بزنيد.

 

وي در ادامه با اشاره به اينكه بنيانگذار انقلاب اسلامي مسؤولان را از خوي كاخ نشيني برحذر مي داشت و آنها را به رفع و حل مشكلات طبقات ضعيف توصيه اكيد مي كرد و كاخ نشيني براي مسوؤلان چه پيامدهايي دارد، ياد آور شد: اگر امروز همه مشتاق ديدن خانه امام هستند براي اين است كه زندگي او با حداقل سادگي و در حد اقل نداشتن ها است و بدون اينكه كاخ و تشكيلاتي داشته باشد دنيا را مجذوب خودش كرد به طوري كه حتي دشمنان ايران اقرار مي‌كنند رهبر ايران نه تنها نقطه سياهي بلكه هيچ نقطه خاكستري را نمي توان در زندگي او مشاهده كرد.

 

مدير حوزه علميه كاشان گفت:  اگر امام آسيب ها را تذكر مي داد و مسؤولان را از تجملگرايي بر حذر مي داشت براي اين بود اگر مسؤولي به دنبال تجملگرايي رفت اولين هدف اش  رسيدن به آرمان ها و آرزوهاي شخصي است كه هيچ وقت انتهايي ندارد خواهد  بود و خدا در وجودش نخواهد بود.

 

به گفته وي، اگر مسؤولي به دنبال تجمگرايي برود ديگر خدا برايش مطرح نخواهد بود و خود مي شود، از اين رو اگر امام نيز براي خودش آمده بود،  انقلاب اسلامي به مراحل اوليه خودش نيز نمي رسيد.

 

مدير حوزه علميه كاشان گفت: وقتي امام از همه چيز خودش گذشت و از خدا هيچ چيزي  را دريغ نكرد، آنچه كه بايد براي خدا استفاده كند استفاده كرد و لحظه اي براي غير خدا فكر نكرد.

 

معيار پيروي از خط و انديشه امام، قرار داشتن در اين مسير است

مدير حوزه علميه كاشان با بيان اينكه افراد بسياري در كشور داعيه پيروي از خط و انديشه امام را دارند، به ملاك ها و شاخص صداقت اين افراد در اين ادعا اشاره كرد و گفت: معيار پيروي از خط و انديشه امام، قرار داشتن در اين مسير است،  امام يك وصيت نامه دارد كه هرفردي وصيت نامه امام را بخواند متوجه خواهد شد  شرط  انقلابي بودن و انقلابي ماندن چيست، از اين رو اگر در مسائل سياسي خط و جناح معيار ما است بيانگر اين است كه با انقلاب نيستيم چرا كه مي گويد خط من و اين خوديت باطل است و امام به ما تأكيد كرده است روي خوديت ها خط بكشيد و بعد در مسير انقلاب قرار بگيريد.

 

حجت الاسلام فرجي افزود: اگر فردي بگويد جناح و خط و گروه من به معناي اين است كه با انقلاب نيست حالا هر فردي كه باشد و هركس  جناح و خط سياسي خودش را اولويت به خط خدا بداند، مطمئن باشيد در خط انقلاب نيست.

 

وي با اشاره به اينكه براي انقلابي بودن امام شاخصه هايي را به ما دادند، گفت: امام مي فرمايد، اگر بعد از من دشمني دشمنان دين با شما كم رنگ شد بدانيد انقلاب منحرف شده است و اگرمتوجه شديد دشمني، دشمنان اسلام زياد شد بدانيد انقلاب در مسير خودش قرار دارد و اين كلام  امام،  ملاك و معيار انقلابي بودن افراد است.

 

به گفته وي، اگر دشمن حتي دشمني خودش را از قبل زيادتر كرد مانند امروز كه با تهديد و تحريم ها دشمني خودش را زيادتر كرده است، بدانيد انقلاب در مسير خودش قراردارد اما اگر ديديد دشمني دشمن كم رنگ شده و دشمن به ما لبخند مي زند بدانيد از مسير انقلاب منحرف شده ايم.

 

حجت الاسلام فرجي گفت: افرادي كه باعث مي شوند دشمنان اسلام نسبت به ما انعطاف داشته باشند بيانگر اين است كه از خط انقلاب خارج شده است چرا كه امام مي فرمايد جنگ بين حق و باطل تمام شدني نيست و هيچ موقع  به دنبال اين نباشيد كه دشمن با ما خوب باشد از اين رودشمن ما كافر است و ما در اوج ايمان قرار داريم.

 

وي افزود: بعد از امام راحل دشمني با انقلاب بيشتر شده است كه اين امر بيانگر اين است كه انقلاب اسلامي قوي ترو با صلابت تر در مسير خودش قرار دارد  و اين نشان دهنده اين است كه انقلاب و رهبر معظم انقلاب در مسير انقلاب و امام قرار دارند.

 

خط فكري امام براي منسوبان امام و غير منسوبان تفاوتي ندارد

مدير حوزه علميه كاشان در ادامه با اشاره به وظيفه منسوبان و افرادي كه به نوعي ادعاي قرابت فكري و خويشاوندي با امام دارند براي حراست و پاسداري از خط امام چيست، گفت: خط فكري امام براي منسوبان امام و غير منسوبان تفاوتي ندارد، براي ايمان آوردن تفاوتي ندارد پسر پيامبر باشيد و يا نباشد، اگر كسي در مسير انقلاب و مسيري كه امام تعيين كرده است قراردارد و با انقلاب همراه است در خط امام و رهبري و نظام است اما چنانچه مي خواهد موضع گيري كند و مقابل نظام قرار بگيرد در خط امام نيست و فاميل و منسوب و غير منسوب با امام ندارد.

 

حجت الاسلام فرجي يادآور شد: وظيفه انبياء خانواده نيست بلكه وظيفه آنها هدايت مردم است و منسوبان او نيز جزو مردم هستند اگر در مسير دين بودند انقلابي هستند اما اگر نبودند انقلابي نيستند، از اين رو اگر غريبه باشد اما با امام باشد با ما است، اما اگر آشنا باشد و با ما نباشد از ما نيست./1307/302/ب2

ارسال نظرات