۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۳۰۳۰۸
رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی:

برخی از مسؤولان در حال پیاده کردن اسلام آمریکایی در کشور هستند/ در اسلام ناب ذلت پذیری معنا ندارد

رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی با انتقاد از رفتار برخی از مسؤولان کشور گفت: برخی از مسؤولان در حال پیاده کردن اسلام آمریکایی در کشور هستند، کدخدایی کشوری مثل کشور آمریکا مفهومی ندارد، بعضی ها ارباب متفرقه دارند و به خاطر همین مردم را نادیده می گیرد.
حجت الاسلام سید حمید روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حمید روحانی ظهر امروز در یادواره ای که به مناسبت گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد سید اصفهان برگزار شد، با تسلیت به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی(ره) گفت: نگذاریم خط امام راحل از مسیر حقیقی اش منحرف شود.

 

وی در ادامه به تشریح ویژگی های انسان مؤمن پرداخت و ابراز کرد: اخلاص کامل، اعتقاد کامل به احکام الهی و اجرای دقیق این احکام، فرار از جاه طلبی، عاشق و خدوم مردم بودن، ثبات قدم داشتن، اعتقاد به اصالت قدرت الهی در برابر قدرت های دیگر، ساده زیستی و اهل عمل بودن، ویژگی هایی است که یک انسان مؤمن واقعی باید از آن برخوردار باشد و یا در جهت رسیدن به آن ها تلاش کند.

 

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: امام خمینی(ره) با داشتن همه ویژگی های برشمرده شده، یکپارچه خدایی بود و در زندگی اش از ارباب های متفرقه پیروی نمی کرد، او احکام الهی را تماماً شناخته بود و برای رسیدن به رضایت خداوند تلاش می کرد، عاشق مردم بود و خود را خادم مردم می دانست، در مقابل قدرت خداوند هیچ قدرت ظاهری را قدرت نمی دانست، از جاه و مقام گریزان بود و برای انجام وظیفه در جایگاه قدرت قرار می گرفت، اهل شعار دادن نبود و قبل از امر کردن دیگران به مسأله ای خودش عامل به آن مسأله بود.

 

موسس بنیاد تاریخ‌پژوهی با اشاره به زمانی که امام خمینی(ره) به خاطر مبارزه کردن با لایحه کاپیتولاسیون تبعید شده بودند، تصریح کرد: زمانی که امام در سیزدهم آبان سال چهل و سه تبعید شدند، آیت الله گلپایگانی برای حمایت از ایشان در مسجد اعظم حاضر شده و در ابتدای سخنرانی خودش این آیه را تلاوت کرد «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَ لَا تَحْزَنُوا و َأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ» و تلاوت این آیه توسط یکی از علمای بزرگ شیعه در وصف امام خمینی(ره) در آن زمان نشانه الهی بودن این مرد مخلص بود.

 

امام راحل مردم را مَحرم راز خود می دانست

وی به یکی از ویژگی های مهم امام راحل یعنی نگرش همه جانبه ایشان به اسلام اشاره کرد و افزود: در سال 1322، زمانی که همه اعتبار یک عالم دینی در کلاس های درسش خلاصه می شد، امام خمینی(ره) کلاس درس خود را تعطیل کردند و در مقابله با کتاب گمراه کننده انسان هزار ساله، مشغول نوشتن کتاب کشف الاسرار شدند و تا پایان نگارش این کتاب کلاس درس خود را آغاز نکردند.

 

رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی با توجه به رفتار صادقانه امام خمینی(ره) با مردم اذعان کرد: وقتی علی امینی نخست وزیر وقت رژیم پهلوی به دیدار علمای قم آمد، تنها کسی که جلسه خصوصی با او برگزار نکرد، امام خمینی(ره) بود، او مردم را مَحرم راز خود می دانست و در همه زمینه ها مسائل را با مردم در میان می گذاشت.

 

وی تشریح کرد: امام در زندگی شخصی با کمال ادب با همسر و فرزندانشان برخورد می کردند تا جایی که همسرشان می گفت، هیچ گاه از من طلب یک لیوان آب هم نداشتند و تا زمانی که بر سر سفره حاضر نمی شدم، غذا میل نمی کردند.

 

در اسلام ناب محمدی ذلت پذیری وتسلیم پذیری معنایی ندارد

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: انقلاب امام خمینی(ره) انقلاب هیتلری نبود که خود محوری اساس آن باشد، انقلابی بود که سرتاسرش با سازندگی و خدمت به مردم عجین شده بود.

 

موسس بنیاد تاریخ‌پژوهی در ادامه با انتقاد از رفتار برخی از مسؤولان کشور افزود: کجا گرانی ها تمام شده، کجا تورم یک رقمی شده، برخی از مردم عزتمند زیر فشار گرانی ها کمر خم کرده اند، چرا به مردم دروغ می گویید، چرا حقیقت ها از مردم پنهان می کنید، چرا برای به دست آوردن رضایت استکبار جهانی دست به هر کاری می زنید.

 

نگذاریم سخنان رهبری مسکوت بماند

وی ادامه داد: برخی از مسؤولان در حال پیاده کردن اسلام آمریکایی در کشور هستند، در اسلام ناب محمدی ذلت پذیری وتسلیم پذیری معنایی ندارد، در اسلام حقیقی شعار اصلی هیهات من الذله است و کدخدایی کشوری مثل کشور آمریکا مفهومی ندارد، بعضی ها ارباب متفرقه دارند و به خاطر همین مردم را نادیده می گیرد.

 

حجت الاسلام روحانی گفت: افرادی که در جامعه قدرت دارند باید افشاگری کنند، همه باید در مقابل این توطئه ها بایستیم و نگذاریم سخنان رهبری مسکوت بماند، علما و بزرگان نباید بگذارند اسلام آمریکایی در ایران پیاده شود و مسیر انقلاب از خط امام راحل منحرف شود.

 

حجت الاسلام روحانی در پایان اظهار داشت: وظیفه ما سنگین است و به هیچ عنوان نباید صحنه را ترک کنیم، روشنگری برای عوام مردم در زمینه بیانات رهبر معظم انقلاب بزرگ ترین وظیفه ما است، اگر سکوت کنیم در قبال امام و خون شهدا مسؤول هستیم./867/پ201/ج1

ارسال نظرات