۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۳۰۳۳۲
امام جمعه ارومیه تأکید کرد؛

ضرورت برنامه ریزی دقیق و منسجم برای بهره گیری از ظرفیت های قرآن کریم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید آمار صحیح تعداد مؤسسات قرآنی استان مشخص شود تا برنامه ریزی و اقدامی منسجم برای بهره گیری از ظرفیت های قرآنی استان انجام شود.
امام جمعه ارومیه در دیدار فعالان قرآنی امام جمعه ارومیه در دیدار فعالان قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در دیدار با قاریان، حافظان و فعالان قرآنی ارومیه به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: انس با قرآن در موفقیت های افراد تأثیر بسیاری دارد به گونه ای که منزلت انسان را بالا برده و به زندگی برکت می دهد.


وی با اشاره به حالات حضرت امام خمینی (ره) افزود: امام (ره) هر روز سه جزء قرآن می خواند و به برکت قرآن توانست انقلاب را پایه گذاری و نهادهای ارزشمندی همچون بسیج و کمیته امداد و ... را راه اندازی کند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به کمبود مؤسسات قرآنی در شهر ارومیه اظهار داشت: نبود اطلاعات جامع و کامل در خصوص مؤسسات قرآنی از بزرگترین ضعف های شهر ارومیه است که مانع برنامه ریزی صحیح در زمینه فعالیت های قرآن شده است.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: از مردم خواهشمندم که کمک رسانی کرده و به ما اطلاع رسانی کنند تا ظرفیت های بزرگ قرآنی استان ساماندهی شده و به صورت منسجم عمل شود.


وی خاطر نشان کرد: باید مسؤولان و مدیران مسائل و مشکلات را به طور مکتوب اطلاع رسانی کنند تا در صدد حل آنها گام برداریم.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان گفت: یکی از دغدغه های من این بود که با توجه به استعداد های مردم استان، بودجه ای به موسسات قرآنی اختصاص داده شود و اینگونه مباحث مطرح شود.


حجت الاسلام قریشی افزود: نباید تنها مسائل مادی و رفاهی مطرح شود بلکه باید در خصوص مراکز فرهنگی و قرآنی هم مطالبه کنیم.


امام جمعه ارومیه شاه کلید موفقیت را عمل صالح و خالصانه دانست و تصریح کرد: باید عمل ما خالصانه و درجهت رضای پروردگار باشد در غیر این صورت خسارت بزرگی به جامعه وارد می شود.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امکانات فرهنگی استان اندک است، گفت: نباید ظرفیت های خود را وابسته به سازمان خاصی کنیم بلکه باید با هر مقدار امکانات از تمامی ظرفیت هایمان استفاد ه کنیم.


در ادامه جلسه حامد وکیلی، مسؤول کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات و امور شورای عالی قرآن آذربایجان غربی نیز گزارشی اجمالی از برنامه های این کارگروه برای فعالیت های قرآنی ماه مبارک رمضان ارائه کرد./936/پ202/ج1

 

ارسال نظرات