۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۳۰۳۵۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

امام خمینی مصداق بارز مجاهد در میدان جهاد کبیر بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مصداق بارز مجاهد در میدان جهاد کبیر بود، افزود: امام راحل با ایمان و اخلاصی که داشت هیچ‌گاه در برابر زورگویان و زورمندان تسلیم نشد و به همین دلیل هم مؤفق به رهبری و هدایت انقلاب اسلامی شد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) که با شرکت طلاب و اساتید در محل حوزه علمیه امام صادق (ع) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت فرا رسیدن چهاردهم خرداد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی بی‌نظیر بود و باید همه ما تلاش کنیم از این شخصیت در زندگی فردی و اجتماعی خود الگو بگیریم.

وی با بیان اینکه امام راحل از نظر علمي دانشمندی به تمام معنا بود، اضافه کرد: امام خمینی (ره) همچنین از نظر عرفاني، عارفی بزرگ، از نظر فلسفه، فيلسوفی به تمام معنا و از لحاظ سياسي نیز نابغه قرن بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی همچنین از نظر اخلاقی و اسلامی اسوه نامداری بود، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) شخصيتي بود كه به جا و به موقع حرف می‌زد و دشمن را غافلگير می‌کرد ازاین‌رو می‌توان وی را يك تحليلگر واقعي و عمیق در دنیای سیاست نیز دانست.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه جامعيت امام (ره) براي همه ما الگو است زیرا ایشان منقول و معقول را با هم داشت، ادامه داد: امام راحل هم خودسازي كرد و هم جامعه سازي داشت به همین دلیل نیز در دنیا بی‌نظیر بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از لحاظ اخلاقي و عملی در ميدان جهاد کبیر يك مجاهد به تمام معنا بود، اظهار کرد: امام راحل با ایمان و اخلاصی که داشت هیچ‌گاه در برابر زورگویان و زورمندان تسلیم نشد و به همین دلیل هم مؤفق به رهبری و هدایت انقلاب اسلامی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با قرائت آیه «اِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّا»، افزود: ايمان و عمل صالح بنیان‌گذار انقلاب اسلامی باعث شد خداوند محبتی از امام را در دل‌های مردم قرار دهد که با یک اشاره ایشان همه مردم برای فداکاری داوطلب می‌شدند و این عشق هنوز شعله‌ور است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ایمان و عمل صالح گوهر وجودی امام راحل را تشکیل داده بود و سرمایه اصلی ایشان نیز اخلاص بود به‌گونه‌ای که نخستین آیه‌ای که امام خمینی (ره) برای انقلاب تلاوت کرد آیه «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‌ وَ فُرادى» بود.

به گفته وی اخلاص امام بود که کلام و وجود ایشان را پرثمر کرده و به عنوان زیربنای کارهای انقلاب نقش‌آفرینی می‌کرد و همان‌گونه که خداوند در قرآن هم فرموده اگر کسی اخلاص داشته باشد مردم او را دوست خواهند داشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: مرحوم شهید مطهری در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه امام را چگونه دیدید؟ گفت: در امام چهار ایمان را دیدم؛ ایمان به خدا، ایمان به هدف، ایمان به راه و ایمان به قوم و مردم.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهار کرد: وجود این چهار ایمان در امام راحل سبب شد تا ایشان بتوانند به بهترین نحو ممکن مبارزات انقلابی را هدایت و رهبری کرده و پس از پیروزی انقلاب نیز نظام اسلامی را تشکیل، تثبیت و تحکیم کنند./9314/202/ب

ارسال نظرات