۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۳۰۳۵۴
آیت الله شاهچراغی تبیین کرد:

سه خواسته مهم رهبر معظم انقلاب از علما و روحانیان

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در گردهمایی ائمه جمعه این استان سه خواسته مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی از علما و روحانیان در حوزه نشر معارف دین را تبیین کرد.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در سومین گردهمایی ائمه جمعه این استان که با حضور استاندار، معاونان، نماینده مجلس و فرماندار شهرستان شاهرود با میزبانی امام جمعه بسطام در سالن جلسات مهمانسرای جهانگردی این شهر برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر قیام 15 خرداد، نجات ملت ایران از چنگال استبداد داخلی و طاغوت، نجات امت بزرگ اسلام از ظلم و جور استکبار جهانی و فراهم کردن زمینه ظهور و حکومت حضرت ولی عصر(عج) را سه هدف اصلی نهضت امام خمینی(ره) عنوان کرد.

 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه امام خمینی(ره) بزرگترین برکات ریاست و مسؤولیت در نظام اسلامی را خدمتگزاری به مردم می‌دانست که بدون آن پست و مقام تنها برای آدمی خسران به بار می‌آورد، افزود: رهبر کبیر انقلاب اسلامی در بیانی تأثیرگذار صلاح و فساد مردم را وابسته به دو قشر فقها و امرا می‌دانند، همانا ما ائمه جمعه و روحانیان باید باور داشته باشیم که شیوه زندگی، رفتار و کردار ما در صلاح و فساد جامعه نقشی کلیدی دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به سه خواسته مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی از ائمه جمعه و روحانیان به تبیین و تشریح فرمایشات معظم له در این زمینه پرداخت و خاطر نشان کرد: نخستین خواسته رهبر معظم انقلاب از علما و روحانیان در جامعه پاسخ‌گویی به شبهات دینی و اعتقادی مردم به‌ویژه نسل جوان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، ایستادگی و مقابله با تفکرات انحرافی و اشاعه افکار باطل در جامعه را از دیگر خواسته‌های اصلی رهبر فرزانه انقلاب از علما و روحانیان برشمرد و تصریح کرد: نفوذ اعتقادی و ضربه زدن به باورهای دینی ملت بزرگ و مسلمان ما از راهکارهای خصمانه‌ای است که دشمن تعقیب می‌کند.

 

آیت الله شاهچراغی تلاش برای تبدیل جامعه به جامعه دینی را از دیگر خواسته‌های رهبر معظم انقلاب از ائمه جمعه، علما و روحانیان برشمرد و گفت: ماه رمضان و ظرفیت‌های والای معنوی و اعتقادی آن بهترین فرصت برای محقق کردن این اهداف و خواسته‌ها است./977/پ202/ج1

ارسال نظرات