۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۴۳۰۳۷۶
سازمان ملل اعلام کرد؛

مرگ ۱۰ هزار کودک یمنی در سال ۲۰۱۵

سازمان ملل می‌گوید تنها در سال 2015 حدود 10 هزار کودک زیر 5 سال یمنی جان خود را از دست داده‌اند.
یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه گفت: دلیل اصلی مرگ این کودکان «بیماری‌های کاملا قابل اجتناب و پیشگیری» نظیر اسهال و ذات الریه بوده است.

 

عربستان سعودی از فروردین 1394 حملات هوایی به یمن را آغاز کرده است که در این حملات علاوه بر مرگ هزاران نفر، بسیاری از زیرساخت‌های این کشور فقیر عربی از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و کارخانه‌ها تخریب شده است.


دوجاریک افزود: یکی از مهمترین دلایل مرگ این کودکان تخریب مراکز بهداشتی و از بین رفتن سیستم مراقبت‌های بهداشتی در یمن است.

 

وی تصریح کرد: «سیستم مراقبت بهداشتی یمن به طور کامل تخریب شده و بیش از 600 مرکز بهداشتی به خاطر نبود منابع مالی در تامین دارو، تجهیزات پزشکی و سوخت تعطیل شده است.»

 

وی ادامه داد: هزاران نفر از کارکنان سیستم پزشکی یمن نیز این کشور را ترک کرده‌اند.


این گزارش می‌افزاید همچنین حدود 320 هزار کودک یمنی با سوء تغذیه روبرو هستند که این موضوع آسیب پذیری آنان در برابر بیماری‌ها را بالا می‌برد.

 

در همین حال سازمان غیردولتی «نجات کودکان» در ماه مارس اعلام کرد حدود 90 درصد از کودکان یمنی نیازمند کمک‌های فوری بشردوستانه هستند.

 

به گفته منابع یمنی، در حملات مرگبار ریاض به این کشور فقیر عربی تاکنون بیش از 9 هزار و 500 نفر کشته شده‌اند.

 

صندوق کودکان سازمان ملل در ماه مارس گزارش داد در یک سال حملات عربستان سعودی به یمن 934 کودک کشته و یک هزار و 356 کودک دیگر زخمی شده‌اند./982/ب102/د

ارسال نظرات