۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۳۰۵۹۷
امام جمعه موقت كاشان:

قيام ۱۵ خرداد به نام دين اسلام و بارهبري روحانيت تحق يافت

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه امام خميني(ره) قيام 15 خرداد را متعلق به همه اقشار جامعه مي دانست، افزود: قيام 15 خرداد به نام دين اسلام و بارهبري روحانيت تحق يافت.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار پيش از ظهر امروز در مراسم سالگرد قيام خونين 15 خرداد در مسجد آيت الله رضوي شهرستان كاشان گفت: امام  برحركت عاشورايي قيام 15 خرداد تأكيد داشت و با تفکرضد عاشورايي و جريانات خلاف آن زمان به شدت مخالف بود.

 

وي با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب از امام به عنوان شخصيتي مومن، متعبد و انقلابي نام مي برد، افزود: امام خميني در راهي كه انتخاب مي كرد  مومن و به خدا ايمان داشت.

 

به گفته وي ،امام به گونه اي عبد و مطيع خداوند بود كه حتي دشمن كه به دنبال بهانه بود نتوانست كوچكترين نقطه ضعفي از امام بگيرد.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار، بندگي خدا و قدرت روحي بالا را رمز موفقيت امام خميني(ره) برشمرد و گفت: قدرت روحي امام كه حاكي از تعبد و شب زنده داري هاي او بود، در برابر دشمن به اندازه اي بالا بودكه با قدرت مي گفت، آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.    

 

امام جمعه موقت كاشان، انقلاب را تغيير و دگرگوني دانست و با اشاره به اينكه امام نيز شخصيتي انقلابي، ديني و قرآني بود، گفت: هدف اسلام و قرآن نيز از انقلاب نابودي جهالت و ظهور عقلانيت، نابودي رذائل اخلاقي و ظهور فضائل، نابودي ذلت و خواري و اقتدار، استقلال، نابودي اسارت و ظهور آزادي است.

 

وي افزود: اسلام ناب به معناي واقعي کلمه، اسلام انقلابي، نرفتن زيربارذلت، عدم بي غيرتي، حذف رذائل اخلاقي وظهور فضايل اخلاقي است هرکس مسلمان باشد اما انقلابي نباشد دين او ناقص است.

 

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه، در جامعه ايران اصل عدم جدايي دين از سياست راپياده کردند، يادآور شد: از دوره ماجراي نهضت تنباکو و فتواي ميرزاي شيرازي به بعد دشمن نقشه جدايي دين ازسياست را دنبال کرد.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه سياست جزو دين است و شهيد مطهري نيز سياست را عين ديانت مي دانست، افزود: امام خميني(ره) نيز با تكيه براصل سياست و ديانت حرکت انقلابي درکشور را ايجادکند و در نتيجه خود باختگي، وابستگي و دست درازي دشمن به منابع كشور را از بين ببرد و استقلال و آزادي را براي كشور و ملت ايران به ارمغان آورد.

 

وي يادآور شد: امروز نيز مسؤولان كشور هر موقع كه رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب دريافت و آن را كاملا اجرا كردند نتايج مطلوب و موفقيت هاي مهمي براي كشور به دنبال داشت كه تكيه  بر توان داخلي و استعدادهاي بومي به جاي وابستگي به كشورهاي بيگانه به ويژه در بحث توان موشكي در سال هاي اخير و ايجاد امنيت در كشور و تبديل ايران به جزيزه امن در منطقه و جهان، نمونه هاي بارزي ازاين موفقيت ها است.  

 

حجت الاسلام اسلامي تبار يادآور شد: هر موقع كه فرمايشات رهبر معظم انقلاب به صورت كامل اجرا نشده است، عواقب و خسارت هايي را به دنبال داشته است./1307/202/ب2

ارسال نظرات