۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۴۳۰۶۱۳

برگزاری آیین سالگرد ارتحال امام در اندونزی

آیین بیست و هفتمین سالگرد عروج ملکوتی ارتحال امام خمینی (ره) با حضور جمع کثیری از اقشار مسلمانان اندونزی و ایرانیان مقیم جاکارتا در محل مرکز اسلامی جاکارتا برگزار شد.
سالگرد ارتحال امام (ره) با حضور مسلمانان اندونزی

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بیست و هفتمین سالگرد عروج ملکوتی ارتحال امام خمینی (ره)  جمعه شب بعد از برپایی نماز جماعت مغرب و عشا و با پخش بخش هایی از سخنرانی های رهبر فقید انقلاب اسلامی آغاز شد، 'سید عبدالباعث قتالی' امام جمعه اهل سنت بندرعباس و مسؤول حوزه علمیه صدرالاسلام هرمزگان در خصوص اثرات آموزه های حضرت امام (ره) و تاثیر آن بر مسلمانان جهان به ویژه ایرانیان سخنرانی کرد.


وی با بیان اینکه امام راحل در زمان تاریکی و ظلمت بر سر راه ایرانیان چراغ هدایت برافروخت، گفت: مردم ایران در دوره ستمشاهی فهمیدند با وضع موجود خود در آن دوره، به سر منزل مقصود نخواهند رسید، ولی با ظهور پدیده ای به نام امام خمینی (ره) امیدها زنده شد و سخنان و اعمال ایشان چون نفسی مسیحایی در کالبد ایرانیان دمیده شد.


جمعه اهل سنت بندرعباس در ادامه به بیان ثاثیر آموزه های رهبر فقید جمهوری اسلامی نه فقط در ایران بلکه در جهان اسلام پرداخت و با بیان اینکه آثار امام راحل فقط به ایران محدود نشد و سراسر جهان را دربرگرفت، گفت: ما درحال حاضر شاهد آثار آموزه های ایشان در سراسر جهان به ویژه کشورهای اسلامی و به نام مساله بیداری اسلامی و خیزش اسلام گرایی در کشورهای اسلامی هستیم.


مسئول حوزه علمیه صدرالاسلام هرمزگان درادامه با اظهار خرسندی از حضور در میان مسلمانان شافعی مذهب اندونزی، به مشترکات و شباهت ها میان مسلمانان دو کشور پرداخت و تاکید کرد که از این مشترکات جز بوی توحید به مشام نمی رسد.


معاون بین الملل حوزه علمیه قم نیز در این مراسم امام خمینی (ره) را خورشید درخشان عالم علم و اسلام توصیف کرد.


حجت الاسلام حسن زمانی، معاون بین الملل حوزه علمیه قم که به منظور دیدار و گفت وگو با علمای اهل سنت به اندونزی سفر کرده است درآیین سالگرد ارتحال امام و دتر جمع مسلمانان اندونزی گفت: حضرت امام خمینی(ره) خورشید درخشان عالم علم و اسلام در تمام قرون بعد از ظهور حضرت رسول الله (ص) و ائمه اطهار (ع) بوده اند و بیشتر از هر عالم دیگری در گسترش اسلام و برپایی حکومت اسلامی نقش داشته است.


وی با بیان ویژگی های بنیانگذار جمهوری اسلام، در خصوص ویژگی های منحصر به فرد امام راحل چون شرایط خانوادگی، عبادت و سلوک معنوی، زهد و تقوای الهی، اخلاق، عرفان و شجاعت توصیحاتی ارائه داد./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات