۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۴۳۰۶۱۸

همایش مبلغان در بصره برگزار شد

همایش مبلغان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان از سوی دفتر حضرت آیت الله حکیم در بصره برگزار شد.
همایش مبلغان دینی در بصره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، همایش مبلغان دینی روز گذشته به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در منطقه المدینه واقع در شمال استان بصره عراق از سوی دفتر حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید عزالدین الحکیم، فرزند و نماینده حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم در این همایش توصیه‎های‎ به مبلغان دینی بیان کرد و اظهار داشت: مبلغان علوم اسلامی باید در ایام ماه مبارک رمضان تلاش بسیاری برای بیان احکام عبادات انجام دهند.

 

وی حل اختلافات در میان عشائر را یکی دیگر از موضوعات مهم برای مبلغان دینی دانست و تصریح کرد: مبلغان علوم اسلامی باید مشکلات و اختلافات میان عشائر را حل و فصل کنند. یکی از این مشکلات و اختلافات موضوع قتل و کشتار است که باید مبلغان علاوه بر تعیین دیه اسلامی و قانونی، اجازه ندهند که فردی غیر از قاتل قصاص شود.

 

فرزند حضرت آیت الله حکیم ادامه داد: مبلغان و خطیبان با بیان احکام و دستورات اسلامی می توانند جان بسیاری از انسان‎های بی گناه به ویژه از خانواده و خاندان قاتل را نجات دهند.

 

وی سومین نکته تبلیغی مبلغان را ایجاد ارتباط بین مردم و مرجعیت خواند و گفت: مبلغان باید بر اساس اخلاق اسلامی و دینی با مردم ارتباط برقرار سازند و از کارهای که موجب شکستن حرمت مبلغ است و یا در شان آنان نیست دوری کنند.

 

این روحانی عراقی بر ضرورت شناخت وظایف مبلغان تاکید کرد و افزود: منابع و ماخذ مبلغان دینی باید قرآن، احادیث رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) و سیره آنان باشد./994/ب902/د

ارسال نظرات