۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۴۳۰۶۴۰
امام جمعه شهرستان آران و بيدگل:

بزرگترين رهاورد انديشه امام راحل الگوي نظام ولايت فقيه و مردم سالاري ديني است

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل با اشاره به اينكه قيام 15 خرداد قيام حق طلباني بود که فرياد آزادي و آزادي خواهي سر دادند و حکومت ستم شاهي را منفعل كردند گفت: قيام 15 خرداد مبدا نهضت اسلامي و سرلوحه پيروزي انقلاب اسلامي ايران شد.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام سيد محمد موسوي امام جمعه شهرستان آران و بيدگل در مراسم سالگرد قيام 15 خرداد در آستان هلال ابن علي(ع) اين شهرستان گفت: بزرگترين رهاورد انديشه و تفکر امام خميني (ره) الگوي نظام ولايت فقيه و مردم سالاري ديني است؛ امام خميني(ره) عالم فرزانه اي بود که توانست با تزکيه، تهذيب و مراقبت از غفلت فاصله بگيرد و حجاب هاي ظلماني خودخواهي را پاره کند و با رهايي از خودخواهي به رستگاري برسد.

 

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل گفت:  قيام 15 خرداد به عنوان نقطه آغازين قيام ملت شريف ايران بر عليه حکومت مستبد طاغوت، آنچنان بر تارک تاريخ انقلاب اسلامي مي درخشد که حضرت امام(ره) انقلاب را از چشمه خون رنگ يوم الله 15 خرداد مي دانست.

 

حجت الاسلام موسوي با اشاره به اينكه،  قيام 15 خرداد قيام حق طلباني بود که فرياد آزادي و آزادي خواهي سر دادند و حکومت ستم شاهي را منفعل كردند، اظهار داشت:  قيام 15 خرداد مبدا نهضت اسلامي  و سرلوحه پيروزي انقلاب اسلامي ايران شد.

 

 امام جمعه آران و بيدگل از 14 خرداد  سال 68 به عنوان عاشوراي ديگر و فراموش نشدني نام برد و افزود: با غروب غم انگيز خورشيد فروزان جمهوري اسلامي اندوه بارترين لحظات را مردم وفادار سپري کردند و با گوهر عزيزتر از جان خود در اين روز وداع کردند.

 

وي افزود: يوم الله 14 خرداد يادآور روزي است که روح خدا از کالبد اين امت جدا و با دلي آرام و ضميري روشن و قلبي پاک، به سوي ملکوت اعلي پر کشيد، از اين رو 14 خرداد روزي است که خميني کبير احياگر اسلام ناب محمدي و مصلح زمان، با مرگ جاودانه خويش امتي را در غم جانکاه فرو برد و  اين غم هجران براي هميشه تاريخ نه تنها در قلب مردم ايران اسلامي بلكه در دل آحاد ملت هاي مستضعف و آزادي خواه جهان باقي است.

 

حجت الاسلام موسوي تاکيد کرد: امروز الگوي نظام ولايت فقيه و مردم سالاري ديني بزرگترين رهاورد انديشه و تفکر امام(ره) و معماري خلاقانه و هوشمندانه آن عزيز سفر کرده در تلفيق مباني ديني و آموزه هاي اسلام ناب محمدي(ص) با مقتضيات زماني و الزامات تاريخي دوره معاصر به مثابه مدلي نوين، کارآمد و تامين کننده سعادت همه جانبه فرا روي ساير ملل و جوامع قرار گرفته و شکي نيست که که اين واقعيت مسلم و انکار ناپذير مديون هدايت و راهبري سکاندار امروز انقلاب، ولي فقيه زمان، رهبر معظم انقلاب  است./1307/پ203/ج1

ارسال نظرات