۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۴۳۰۶۴۷
کارشناس مسائل مذهبی:

اعمال صالح بهترین توشه انسان برای سفر آخرت است

حجت الاسلام رضوانی اعمال صالح و صلوات را بهترین توشه برای سفر آخرت دانست و گفت: مرگ برای موعظه انسان کافی است تا ببیند که حتی انسان های ثروتمند و با شهرت هم باید روزی دنیا را ترک کنند.
توشه آخرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، شنبه شب در مسجد الزهرا(س) اصفهان گفت: امیرمومنان(ع) در حکمت128 نهج البلاغه می فرمایند دنیا گذرگاه عبور است نه جای ماندن، و مردم در آن دو دسته اند، عده ای خود را در دنیا می فروشند به تباهی می کشند و دیگری آنکه خود را آزاد می کنند.

 

وی ادامه داد: ما فکر می کنیم سفر مرگ سفری همانند سفرهای دنیایی است که روزی از سفر باز می گردیم در حالی که اینطور نیست، وقتی انسان می میرد دیگر هیچ راه بازگشتی ندارد، گاهی علاوه بر مرگ، بلاها و مصیبت ها برای انسان واعظ هستند.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: در روایت داریم که اگر چند چیز نباشد انسان در برابر خدا تواضعی ندارد، یکی از آن ها مرگ و دیگری بیماری است، درد و بیماری انسان را به تضرع و التماس در درگاه خدا می رساند، مشکلاتی که در زندگی برای ما پیش می آید گاهی لازم است که وابستگی ما را به دنیا کم کند.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: هرگز از یاد مرگ غافل نشوید، خود را مسافری بدانید که هر لحظه ممکن است به شما بگویند بار سفر ببندید، خداوند در قرآن کریم می فرماید که هرگاه مصیبتی به شما رسید بگویید "انا لله و انا الیه راجعون"، این از ویژگی های انسان های صابر است.

 

 وی  اظهار داشت: زندگانی انسان در دنیا همیشگی نیست، در هر شرایط و مقامی که باشیم باید روزی با دنیا را وداع کنیم، سعی کنید در تشییع جنازه ها شرکت کنید، نه تنها ثواب آن به میت می رسد بلکه برای خود انسان هم خوب است که هر از گاهی به یاد مرگ بیفتد و از آن غافل نشود.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: مرگ برای موعظه انسان کافی است تا ببیند که حتی انسان های ثروتمند و با شهرت هم باید روزی دنیا را ترک کنند و هر کس با هر مال و مقامی سرانجام همه دارایی خود را گذاشته و دست خالی راهی دیار حق می شود و تنها چیزی که توشه انسان برای سفر آخرت است اعمال صالح انسان است.

 

حجت الاسلام رضوانی در پایان گفت: از جمله اعمال صالح که کفه ترازوی اعمال ما را سنگین می کند ذکر صلوات است، پیامبراکرم(ص) در معراج ملکی را دیدند که هزار دست داشت و در هر دست هزار انگشت و هر انگشت هزاران بند داشت که مسؤول ثبت آمار و ارقام است، پیامبر(ص) سوال کردند که آیا عملی هست که این ملک از ثبت کردن آمار آن عاجز باشد، جواب دادند که بله ثواب صلوات بر محمد و آل محمد (ص) است. /869/پ203/ج1

ارسال نظرات