۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۴۳۰۶۷۳
رییس حوزه های علمیه ماکو:

شاخصه انقلابی بودن پایبندی به اصول و آرمان های نظام اسلامی است

رییس حوزه های علمیه ماکو با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گفت: نه تنها روحانیت بلکه باید مجلس، دولتمردان و بازار ما هم انقلابی باشد که مهم ترین شاخصه آن پایبندی به اصول و آرمان های انقلاب اسلامی است.
امام جمعه ماکو

حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم انقلابی ماندن حوزه های علمیه، گفت: انقلابی بودن به معنای این است که فرد بتواند نسبت به ایدئولوژی و جهان بینی خود هزینه بدهد.


حجت الاسلام رنجبری افزود:فرد انقلابی اهل مصالحه و مسامحه نیست و اهل جدیت است.


رنجبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ابراز داشت: نه تنها روحانیت بلکه باید مجلس و دولتمردان و بازار هم انقلابی باشد و این بدان معنا است که باید به اصول و آرمان های انقلابمان پایبند باشیم.


امام جمعه ماکو یکی از رسالت های مهم انبیاء را رسالت دینی برشمرد و افزود: سال های سال است که علما در تلاش هستند تا مردم را از ظلمات به سوی نور رهنمون سازند و درمقابل سلاطین و فرعون های زمان تعظیم نکرده و اجازه ندادند که جبهه حق بر باطل مغلوب شود.


حجت الاسلام رنجبری در بیان تفاوت های اسلام ناب با اسلام ارتجاعی و التقاطی، گفت: یکی از شاخص های اسلام ناب عمل کردن به قرآن و تفسیر آن است.


رییس حوزه های علمیه ماکو خاطرنشان کرد: منظور از تفسیر قرآن، تعبیر و تفسیر شخصی نیست؛ بلکه تفسیری است که برگرفته از آیات قرآن و روایات معصومین(ع) باشد.


وی اذعان داشت:اسلام واقعی اسلامیست که با استکبار سرستیز دارد و همیشه حامی مظلوم است ولو اینکه آن مظلوم در آن سر دنیا قرار داشته باشد.


حجت الاسلام رنجبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نقش فضای مجازی در گسترش شبهات دینی، گفت: امروز دشمن فضای جدیدی برای عداوت، بغض و دشمنی خود بنام فضای مجازی را انتخاب کرده است.


وی خاطر نشان کرد: روحانیت و نهادها و تمام مجموعه های فرهنگی و دینی به ویژه علما باید در این عرصه وارد شوند تا بتوانیم دشمن را رصد کرده و پس از آن وارد مرحله پاسخگویی شویم./936/302/ب2

ارسال نظرات