۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۳۰۷۳۷

برگزاري همایش «امام خمینی؛ احیاگر اندیشه دینی» در اسپانیا

همایش «امام خمینی(ره)؛ احیاگر اندیشه دینی» به همت رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا برگزار و بر زنده بون انديشه‌هاي امام راحل تأكيد شد.
امام خمینی

به گزارش خبرگزاری رسا، به همت رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا، آيين بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در قالب همایش «امام خمینی(ره)؛ احیاگر اندیشه دینی» در محل اين نمايندگي فرهنگي، برگزار شد.

 

علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی ايران طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار جمهوري اسلامي ایران بیان كرد: امام خمینی(ره) دو اصل اساسی خداباوری و خودباوری را مبنای انقلاب اسلامی قرار داده و نظام ایران به رهبری آن عالم دینی و بر اساس دو اصل مذکور شکل گرفت.

 

وی در ادامه افزود: بر مبنای این دو اصل ما امروز شاهدیم که نظام یگانه‌ای در پهنه جهانی شکل گرفته که امید مستضعفان است و هیچ زورگویی را بر نمی‌تابد.

 

امام خميني(ره)؛ احیاگر میراث عظیم اسلام در جهان

 

محمدحسن فدایی‌فرد، سفیر ایران نیز طی سخنانی، ضمن قدرداني از رایزنی فرهنگی ايران جهت برگزاری این همایش به ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) اشاره كرد و گفت: بیست و هفت سال پیش در چنین روزی، ملت ایران و در حقیقت جهان اسلام، شخصیت برجسته و یکی‌ از بزرگترین احیاگران اسلام و جهان را از دست دادند.

 

وی اظهار كرد: یکی‌ از مهمترین ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره)، بُعد دین شناسی‌ و نگرش ایشان به اسلام و تفسیری که از دین ارائه دادند بود.

 

سفیر کشورمان ضمن اشاره به این امر که امام خمینی(ره) دین اسلام را دین زندگی‌، دین حکومت و سیاست و دین مدیریت جامعه، سازمان بخشی زندگی‌ مادی و معنوی می‌دانست، خاطرنشان كرد: بدون تردید نام امام خمینی(ره) با تاریخ معاصر جهان آمیخته است؛ ايشان مرد قرن و احیا گر میراث عظیم اسلام در جهان است.

 

وی در ادامه بيان كرد: بسیاری از مردم جهان علاقه خالصانه و پاک نسبت به امام خمینی(ره) دارند، حتی افرادی که ممکن است هرگز ایشان را ندیده باشند و این به دو دلیل است.یکی‌ عظمت شخصیت امام خمینی(ره) و ابعاد گوناگون شخصیت ایشان است که یک شخصیت استثنایی‌ در دوران معاصر است و دیگری به دلیل عظمت انقلاب اسلامی است که مانند یک معجزه الهی بود که آن نیز به خاطر عظمت امام خمینی(ره) بود.

 

سفیر کشورمان تاکید کرد: یاد امام خمینی(ره) نیروبخش و امیدبخش است و یادآور عزت ملت ایران و بیداری ملت ایران است.

 

اندیشه‌هاي امام خمینی(ره) زنده است

 

نیکو روآ (Nico Roa)، مستندساز و نویسنده اسپانیایی دیگر سخنران این همایش بود که با موضوع «امام خمینی(ره) دیدگاه هایی از غرب» به ایراد سخنراني پرداخت و گفت: امام خمینی(ره )، امر غیر ممکن را ممکن ساخت و توانست جمهوری اسلامی را هدایت کند و این کار فقط می‌ توانست بر اساس پایه هایی‌ که از ولایت فقیه نشات می‌ گیرند انجام بگیرد.

 

روآ ادامه داد: از زمان آغاز انقلاب اسلامی ایران از ۳۷ سال پیش تاکنون، اندیشه امام خمینی(ره) زنده است و بدون شک هویت ملی مستقل ایران با این اندیشه‌ها در سطح بین الملل مستحکم شده است و پیروزی این کشور آشکار می‌‌باشد.

 

مستند ساز اسپانیایی تصریح کرد: آنچه که من از انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) دوست دارم این است که دلیرانه جنگید تا که ایران یک هویت ملی مستقل در تاریخ و در فرهنگش داشته باشد.

 

امام خميني(ره) جان خود را فدای دفاع از مظلومان کرد

 

ابراهیم امل، مسؤول فعالیت‌های امور دینی مؤسسه آل البیت(ع) طي سخناني گفت: هدف از یادبود امام خمینی (ره)، این است که از وی به عنوان منبع الهام بخش و یادگیری اصول شجاعت، قاطعیت، اراده، پافشاری در مقابل بلوک استعمارگر که از طراحی نقشه راهی‌ که به نفع آنها و بر ضرر شرافت انسانی‌ است دست بر نمی‌‌دارد، استفاده کنیم.

 

امل گفت: درست است که رویدادهای بسیاری در تاریخ بشریت رُخ دادند، رهبران بسیاری در طول حکومت خود مشهور شدند اما فقط افراد اندکی‌ از آنها این دنیای مادی را رها کردند و همچنان در قلب پیروانش زنده هستند؛ یکی‌ از این رهبران، امام خمینی(ره) است، شخصیتی‌ که شایسته یادآوری است، شخصی‌ که یک جهش کیفی‌ در تاریخ بزرگ مردان تاریخ انجام داد.

 

وی خاطرنشان كرد: این مرد بزرگ، جان خود را فدای دفاع از مظلومان کرد و همه کار کرد تا که عقاید و اندیشه‌های خود را به واقعیت تحقق بخشد.

 

امل يادآور شد: امام خمینی (ره)، بدون شک جهان اسلامی را از خواب بیدار و آنها را از ناامیدی که در آن غرق شده بودند نجات داد.

 

بنابر اعلام اين خبر، در بخشي ديگر از اين مراسم، کلیپ‌هایی در خصوص زندگی حضرت امام خمینی(ره) نیز پخش شد./982/ب101/د

ارسال نظرات