۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۳۰۷۶۴

۶۰ درصد از جمعیت قطر در اردوگاه‎های کار زندگی می‎کنند

آمارها نشان می دهند که نزدیک به 60 درصد از جمعیت کشور قطر در مکان هایی که دولت آن ها را "اردوگاه کار" می خواند زندگی می کنند.
کارگران مهاجر در قطر

به گزارش خبرگزاری رسا، آمارها نشان می دهند که نزدیک به 60 درصد از جمعیت 2 میلیون و 400 هزار نفری کشور قطر در مکان هایی که دولت آن ها را "اردوگاه کار" می خواند زندگی می کنند. مساله ای که انتقاد شدید گروه های مدافع حقوق بشر را به همراه داشته است.

 

آمارهای وزارت آمار و برنامه ریزی توسعه قطر نشان می دهد که 1.4 میلیون نفر از مردم قطر در مکان هایی که این وزارتخانه به طور رسمی آنها را "اردوگاه کار" می خواند، زندگی می کنند.

 

تعداد زیادی از ساکنان اردوگاه های کار در قطر را کارگران خارجی ساکن در این کشور را تشکیل می دهند که به دلیل فراهم ساختن مقدمات میزبانی جام جهانی فوتبال سال 2022 میلادی و ساخت ورزشگاه های جدید به وسیله قطر تعداد آنان از سال گذشته رو به افزایش بوده است.

 

فراهم کردن شرایط مناسب برای زندگی کارگران مهاجر در قطر همواره از موضوعات بحث برانگیز بوده است.

 

قطر همواره از سوی گروه های مدافع حقوق بشر، از جمله عفو بین الملل، متهم شده است که شرایط زندگی مناسبی برای کارگران مهاجر فراهم نمی کند.

 

هفته گذشته آتش گرفتن یکی از همین خانه های کارگری باعث کشته شدن 11 نفر و زخمی شدن 12 کارگر دیگر شد.

 

گفتنی است، جمعیت قطر در طول سه دهه گذشته و به دنبال جذب کارگران خارجی به منظور توسعه زیرساخت های اقتصادی افزایش قابل توجهی داشته و از 373 هزار نفر در سال 1986 به 2 میلیون و 400 هزار نفر در زمان کنونی رسیده است./990/ب903/د

ارسال نظرات