۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۳۱۰۵۰
باهنر در گفت وگو با رسا:

تفکر مذهبی ارجح بر حضور روحانیان در مناصب است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تعداد کم روحانیان در مجلس شورای اسلامی، گفت: اصولا نمی‌توان تعداد کم روحانی در مجلس دهم را یک نقیصه برای خانه ملت دانست.
محمدرضا باهنر

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا و در پاسخ به این پرسش که تعداد کم روحانیان در مجلس دهم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: بنده تفکر مذهبی و اسلامی را بیش از حضور روحانیت در مناصب قبول دارم.


وی افزود: در اوایل انقلاب اولین رییس جمهور ایران ابوالحسن بنی صدر بود که در نهایت فراری شد، زیرا امام راحل(ره) موافق حضور روحانیان در مناصب سیاسی نبودند. پس از بنی صدر هم شهید رجایی در جایگاه ریاست جمهوری قرار گرفت که در نهایت به شهادت رسیدند.


باهنر با اشاره به دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری، یادآور شد: پس از دو رییس جمهور شخصی امام خمینی(ره) رضایت دادند که آیت الله خامنه‌ای در مسند ریاست جمهوری قرار بگیرند، زیرا امام راحل(ره) پیش از آن معتقد بودند که تا آنجایی که ممکن است روحانیان به عرصه مناصب حکومتی ورود نکنند.


دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در خصوص اهمیت وجود روحانیان در مجلس، بیان داشت: بنده معتقدم که وجود روحانیان در مجالس تا کنون مفید بوده است اما نباید این موضوع به عنوان یک شاخص مطرح شود.


وی اضافه کرد: برای مثال اگر در مجلسی تعداد روحانی کم بود نمی‌توان گفت که آن مجلس مذهبی نیست و مجلسیان اعتقادی به اسلام ندارند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص حضور بانوان در مجلس شورای اسلامی نیز، گفت: برخی در خصوص تعداد بانوان نیز در مجلس بیان می‌کنند که چون زنان در مجلس کم هستند پس مجلس مدافع حقوق بانوان نیست که در اصل این موضوع واقعیت ندارد.


باهنر در پایان تصریح کرد: به طور کل به هیچ عنوان نمی‌توان کمبود روحانیان در مجلس را یک نقیصه برای مجلس شورای اسلامی ایران دانست./856/ت302/ج

ارسال نظرات