۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۳۱۱۴۵
مدیر کل اوقاف مازندران:

طلاب و روحانیان مؤثرترین قشر در ترویج فرهنگ وقف هستند

مدیر کل اوقاف مازندران مؤثرترین قشر در ترویج فرهنگ وقف و بیان احکام شرعی وقف را طلاب و روحانیان معرفی کرد و گفت: گستره وقف در جامعه بسیار است و اوقاف به تنهایی قادر به فرهنگ‌سازی درباره موقوفات نیست.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دیدار جمعی از مبلغان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، نزدیک شدن به تقوای الهی بزرگ‌ترین و بهترین اثر روزه در آیات ذکر شده است و گفت: طبق احادیث و روایات دینی روزه گرفتن در فصل تابستان سبب دوری از وسوسه‌ها، تقرب به خداوند و رسیدن به صبر و شکیبایی می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که در ماه مبارک رمضان درهای بهشت به روی بندگان خدا باز می‌شود و خداوند تبارک و تعالی به کوچک‌ترین بهانه بندگان خود را می‌آمرزد، گفت: ظرفیت های معنوی ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای آگاهی بخشی به نسل جوان است.

 

حجت الاسلام علیزاده رسیدن به تقوای الهی را بهترین ثمره ماه رمضان برشمرد و گفت: فضای این ماه پرفیض فرصت مغتنمی است تا بتوانیم روحیه مادی گری و دوستی به دنیا را از خود دور کرده و دنیا را مقدمه ای برای آخرت دانسته و برای روز معاد تلاش و کوشش کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، تفسیر قرآن کریم را بهترین غذای روح در ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: مفاهیم ناب کلام الهی مجموعه کامل از دستورهای فکری و عملی است که موجب بیداری عقل و احساس مردم در جهت صراط مستقیم می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده ماه رمضان را با ارزش ترین و با فضیلت ترین ماه های سال بیان کرد و گفت: باید قدر لحظه به لحظه های این ماه مبارک را دانست و در جهت بهره برداری معنوی از این ماه مبارک قدم برداریم.

 

مدیرکل اوقاف مازندران ظرفیت های معنوی ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای ایجاد یک انقلاب اخلاقی در درون انسان دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح نفس در این ماه از اثرات مطلوبی برخوردار است.

 

وی با بیان این که روزه داری راهی برای نیل به تقوا و پرهیزگاری به شمار می آید، گفت: باید تلاش کنیم دستاورد و حاصل روزه داری و عبادات در ماه رمضان، بصیرت و شناخت حق باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام مبلغان همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان، تبلیغ شریعت محمدی را مهم‌ترین وظیفه مبلغان اعزامی دانست و با بیان این که تأثیر‌گذاری تبلیغ دینی در ماه رمضان بیشتر از ماه‌های دیگر سال است، افزود: برپایی نماز جماعت، بیان احکام و مسائل دینی، برگزاری برنامه های متنوع دینی و فرهنگی و همچنین برگزاری مراسم احیای شب قدر را از مهم‌ترین وظایف مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان است.

 

وی بیان احکام دینی و بررسی مسائل روز از سوی مبلغان اعزامی را سبب رشد‌ آگاهی مردم دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان باید با بیان مطالبی مستند و به روز در افزایش باورهای دینی مردم نقش آفرینی کنند.

 

مدیر کل اوقاف مازندران، ماه مبارک رمضان را بهترین زمان برای فرصت‌سازی خواند و اظهار داشت: مبلغان و هیأت امنای مساجد باید به گونه‌ای رفتار و مدیریت داشته باشند، تا پس از ماه رمضان یارانی خوب را در مساجد و منطقه داشته باشند. 

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان بهترین ساعت ها است و باید از همه لحظات آن به بهترین شکل بهره برداری کنیم، گفت: خداوند همواره به تعالی معنوی مخلوقات خود توجه دارد و این‌که کسی به سفره گسترده این ماه روحانی توجه نکند، در حقیقت از نور به ظلمات گریخته است.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بسیاری از مردم هنوز با احکام شرعی موقوفات آشنا نیستند و در این حوزه سهل انگاری صورت گرفته، اظهار کرد: اوقاف در چند سال اخیر برنامه‌های ترویجی و فرهنگی خوبی در راستای آشنایی مردم با احکام شرعی وقف انجام داده است.

 

حجت الاسلام علیزاده مؤثرترین قشر در ترویج فرهنگ وقف و بیان احکام شرعی وقف را طلاب و روحانیان معرفی کرد و افزود: گستره وقف در جامعه بسیار است و اوقاف به تنهایی قادر به فرهنگ‌سازی در خصوص موقوفات نیست.

 

وی به بیان سخنان رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها از سوی روحانیان تاکید کرد و ادامه داد: بیان احکام وقف و فرمایشات رهبری در سخنرانی‌ها و منابر وظیفه شرعی همه روحانیان و مبلغان ظرح ضیافت الهی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که تفسیر قرآن کریم و نماز‌های صبح در ایام ماه مبارک در امام‌زادگان مجری طرح ضیافت الهی برپا شود، تصریح كرد: بزرگداشت وفات حضرت خدیجه(س) با عنوان «مادر امت» در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که 19 هزار رقبه موقوفات مازندران طی سال گذشته سنددار شدند و نسبت به سال 93 رشد هفت برابری داشته است، گفت: 162 پروژه عمرانی بقاع متبرکه در استان در حال اجرا است./950/202/ب2

ارسال نظرات