۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۳۱۱۷۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تحقق کامل اقتصاد مقاومتی درگرو اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه اقتصاد و فرهنگ دو موضوع به هم پیوسته هستند اما اولویت با فرهنگ است، گفت: تحقق کامل اقتصاد مقاومتی درگرو اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی جامعه است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در پنجاه و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه دینی، اظهار کرد: زیرساخت و پایه اصلی پیشرفت و توسعه کشور اصلاح و ارتقای فرهنگ است.

 

وی با بیان اینکه تا زمانی که فرهنگ ما درست نشود نمی‌توانیم در بخش‌های دیگر به توسعه و پیشرفت پایدار برسیم، افزود: ازاین‌رو باید در همه برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای پیوست فرهنگی لحاظ و اجرایی شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برای سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت درزمینهٔ اقتصادی نیز باید ابتدا فرهنگ کار و اقتصاد ما اصلاح شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد به هم گره خورده و دو مقوله ناگسستنی به شمار می‌روند، اضافه کرد: درواقع اقتصاد و فرهنگ دو موضوع مهم اجتماعی هستند که به یکدیگر گره خورده‌اند و باید در کنار یکدیگر رشد کنند چرا که رشد انفرادی و یک‌جانبه اقتصاد یا فرهنگ امکان ندارد.

 

وی با تأکید بر اینکه می‌بایست رابطه بین اقتصاد و فرهنگ برای مردم روشن شود، اظهار کرد: در ارتباط دوسویه بین اقتصاد و فرهنگ اولویت با فرهنگ است چرا که فرهنگ زیرساخت و پایه بوده و می‌بایست ابتدا درست و اصلاح شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تحقق کامل اقتصاد مقاومتی نیز درگرو اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی جامعه است، افزود: باید به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای شود زیرا توجه به اقتصاد مقاومتی نیز خود یک فرهنگ به شمار می‌رود.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید موانع و مشکلات پیش ‌روی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برداشته شود، ادامه داد: لازم است تولیدکنندگان داخلی را به تولید باکیفیت‌تر تشویق کرده و در راه تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، دست آن‌ها را بگیریم.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه نیز فرهنگ‌سازی لازم است، اضافه کرد: تا زمانی که فرهنگ‌سازی صورت نگرفته و این شیوه در جامعه ترویج نشود، تولیدکننده ما نمی‌تواند از تولید خود نتیجه قطعی و مطلوب را حاصل کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به توان و توانمندی داخلی تکیه کنیم، تصریح کرد: در این راستا می‌بایست فرهنگ استفاده از کالاهای تولید داخل در بین اقشار مختلف مردم گسترش و نهادینه شود تا با حمایت از تولیدکنندگان داخلی آن‌ها بتوانند خود را روزبه‌روز تقویت کرده و سرانجام از نظر کمی و کیفی خود را به سطح بالاتری از تولیدکنندگان خارجی برسانند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه همه باید نقش خود را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کنند، اظهار کرد: فرموده رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی مبنی بر درون‌زایی و برون‌‌گرایی حکیمانه‌ترین سخن در مورد اقتصاد است ازاین‌رو همه ما وظیفه داریم برای اجرایی کردن آن وارد عرصه اقدام و عمل شویم./9314/202/ب3

ارسال نظرات