۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۳۱۳۳۱
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

گرایش به سکولاریسم همواره خسران مسلمانان را به دنبال داشته است

آیت الله علم الهدی گفت: هرگاه مسلمانان به دنبال دینِ فردی رفتند و تکالیف جمعی را کنار گذاشتند، ضرر کردند. این که برخی مسلمانان فکر می کنند مسلمانی شان با احکام فردی حفظ می شود، یک پندار غلط است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در دومین جلسه از سلسله جلسات تفسیر روزانه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان که با محوریت سوره مبارکه «ممتحنه» در مهدیه مشهد برگزار می شود، با اشاره به کارآمدی ابزار «فساد اخلاقی» در تهاجم دشمنان به امت اسلامی، اظهار کرد: وقتی دشمن حریف مسلمانان نشود، بهترین راهی که می تواند از طریق آن ما را شکست دهد، این است که سفره دین را از زیر پای جوانان مان بکشد.

 

«بی حجابی» ابزار دشمن برای غلبه بر مسلمانان است

وی افزود: قدرت دفاعی ما در نسل جوان مان استقرار دارد و جوانان تا جایی که متدین باشند، در مقام دفاع از دین بر خواهند آمد. از همین رو دشمن وقتی در برابر توان دفاعی و نیروی نظامی ما عاجز شود، چه قدرت مقابله با ما را نداشته باشد و چه حمله نظامی به ما را از نظر منافع و هزینه خود به مصلحت نداند، بهترین ابزار برای او، کشیدن سفره دین از زیر پای جوانان است و تنها راهش هم مسأله «بی حجابی» است.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تأکید کرد: وقتی بنا شد زن و دختر به صورت ولنگار در عرصه جامعه ظاهر شود، این زن و دختر، ابزار دشمن برای کشیدن سفره دین از زیر پای جوان هستند. جوان اگر محکوم غریزه و شهوت جنسی اش قرار گرفت و از این نظر به عنصری دل بست، دیگر دلبسته اسلام نخواهد بود.

 

عمل به فرامین اجتماعی قرآن باید در قالب اجتماعی باشد؛ نه فردی

آیت الله علم الهدی در ابتدای سخنان خود، علت نامگذاری این سوره مبارکه به نام «ممتحنه» را عبارت قرآنی «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِذا جاءَکُمُ الْمُؤْمِناتُ مُهاجِراتٍ فَامْتَحِنُوهُنَّ» از آیه دهم این سوره دانست و افزود: خداوند در اینجا درباره زنانی که به تازگی مسلمان شده و از شوهر کافر خود جدا شده اند، با احترام یاد می کند اما می فرماید چون ممکن است این افراد، نفوذی دشمن باشند، باید مورد امتحان قرار گیرند.

 

امام جمعه مشهد سپس به بیان نکات تفسیری آیه اول سوره «ممتحنه» پرداخت و با اشاره به این که سوره با عبارت «یا أیّها الّذین آمنوا» آغاز شده است، خاطرنشان کرد: سوره ای که با «یا أیّها الّذین آمنوا» آغاز می شود، یکی از خصوصیاتش این است که در مدینه نازل شده است چرا که تا وقتی پیامبر(ص) در مکه بودند، جامعه دینی تشکیل نشد و مسلمانان به صورت پراکنده به اسلام گرویده بودند.

 

وی افزود: «یا أیّها الّذین آمنوا»، خطاب به جامعه است؛ نه خطاب به فرد. یعنی وقتی ذات مقدس پروردگار «توده مردم» را مورد خطاب قرار داده و فقط اگر توده مردم به آن محتوا عمل کنند، نتیجه می دهد؛ با عمل افراد نتیجه حاصل نمی شود. مخاطب خداوند جامعه دینی است و این یعنی تکلیفی که خداوند مشخص می کند، یک تکلیف سیاسی اجتماعی است.

 

گرایش به سکولاریسم، موجب خسران مسلمانان می شود

آیت الله علم الهدی در ادامه سخنان خود پیرامون فرامین اجتماعی قرآن، اظهار کرد: هرگاه مسلمانان به دنبال دینِ فردی رفتند و تکالیف جمعی را کنار گذاشتند، ضرر کردند. این که برخی مسلمانان فکر می کنند مسلمانی شان با احکام فردی حفظ می شود، یک پندار غلط است.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری افزود: مسلمانان با همه رشدی که داشته اند، حالت سکولاری برخی از آن ها همواره یکی از مشکلات جدی شان بوده است. این افراد به این که سرنوشت اسلام چه می شود و این که دنیا آمده تا ریشه دین را بکند، فکر نمی کنند.

 

وی تصریح کرد: گروه دیگری که به تکالیف اجتماعی دین توجه نمی کنند، کسانی هستند که مطامع خاص سیاسی اجتماعی دارند و فکر می کنند اگر با دشمن بسازند، مانند سایر کشورها در یک حوزه تعامل بین المللی وارد می شوند و آسایش شان بیشتر است. این افراد در عرصه سیاسی رهبری را قبول ندارند و دنباله رو ولایت نیستند و از آنجا که می خواهند به بینش سیاسی خودشان عمل کنند، ولایت برای آن ها اسطوره ای است و آن را تنها برای گذشته قبول دارند.

 

آیت الله علم الهدی لشگر عمر سعد در روز عاشورا را مصداق بارز جریان بی توجه به احکام اجتماعی اسلام عنوان کرد و گفت: لشگر عمر سعد هم زنان و دختران باحجاب داشتند و نماز می خواندند اما «امام» و «امامت» را قبول نداشتند و می گفتند الان یزید حکومت دارد پس باید دنبال او راه رفت.

 

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: امروز اندیشه خیلی از جریان های سیاسی با اندیشه شمر، یزید و عمر سعد یکی است چرا که امام و امامت را قبول ندارند. آن ها معجر از سر دختر پیامبر(ص) می کشیدند تا به عمر سعد نشان دهند که همراه با جریان پیامبر(ص) نیستند، در حالی که دختران خودشان روسری بر سر داشتند./820/پ201/ج

 

ارسال نظرات