۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۳۱۳۶۲
رییس یک اندیشکده مطرح غربی مطرح کرد؛

خطر حمله اتمی داعش به اروپا جدی‎تر از هر زمان دیگری است

رییس یک اندیشکده غربی در سخنانی اعلام کرد که خطر حمله تروریستی داعش به اروپا با استفاده از سلاح اتمی بیش از هر زمان دیگری پس از خاتمه جنگ سرد جدی است.
داعش و سلاح های پیشرفته نظامی

به گزارش خبرگزاری رسا، موشه کانتور، رییس اندیشکده غربی "انجمن بین المللی لوکزامبورگ"  در سخنانی اعلام کرد که خطر حمله تروریستی داعش به اروپا با استفاده از سلاح اتمی بیش از هر زمان دیگری پس از خاتمه جنگ سرد جدی است.

 

این اندیشکده که در زمینه خلع سلاح هسته ای تخصص دارد و اعضای آن را وزاری سابق و مقامات عالی کشورهای غربی و روسیه تشکیل می دهند در گزارش خود تاکید کرده است که داعش به طور جدی در حال تلاش برای دستیابی به سلاح های کشتار جمعی است.   

 

رییس اندیشکده "انجمن بین المللی لوکزامبورگ" خاطرنشان کرد: داعش تاکنون نیز حملات شیمیایی بسیاری در سوریه انجام داده است. ما می دانیم که این گروه قصد دارد پا را فراتر گذارده و به قلب اروپا یک حمله اتمی صورت دهد.

 

وی که در کنفرانسی بین المللی در آمستردام هلند سخن می گفت تاکید کرد: تلاش های قبلی داعش برای دستیابی به نیروگاه اتمی در بلژیک نشانه ای واضح از تمایل این گروه برای دستیابی به سلاح های کشتار جمعی است.

 

موشه کانتور همچنین به این نکته مهم نیز اشاره کرد که بن بست ایجاد شده در راه کنترل اشاعه سلاح های اتمی به دلیل موضع آمریکا در این مورد است.

 

وی گفت: خودداری آمریکا از پذیرفتن محدودیت بر سر توسعه برنامه دفاع موشکی خود مانع بزرگی در گفت و گوها است که باعث شده تمامی فرایند کنترل سلاح های اتمی با بن بست روبرو شده و احتمال وقوع یک حادثه اتمی شدت بگیرد./990/ب903/د

ارسال نظرات