۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۳۱۳۷۳

انتقاد شورای قضایی مسلمانان آفریقای جنوبی از آمریکا

شورای قضایی مسلمانان آفریقای جنوبی از آمریکا به دلیل هشدارهای امنیتی به توریست هایی که قصد سفر به آفریقای جنوبی را دارند انتقاد کرد.
موقعیت آفریقای جنوبی بر روی نقشه

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای قضایی مسلمانان آفریقای جنوبی با انتشار بیانیه ای از آمریکا به دلیل انتشار گاه و بی گاه هشدارهای امنیتی به توریست هایی که قصد سفر به آفریقای جنوبی را دارند انتقاد کرد.

 

 به گفته این شورا، چنین هشدارهایی زمینه را برای پیش داوری علیه مسلمانان فراهم می کند.

 

در بیانیه این شورا آمده است: به عنوان یک نهاد مذهبی در آفریقای جنوبی ما نیز به امنیت و سلامت تمامی مردمی که در کشورمان زندگی می کنند و از جمله توریست ها اهمیت می دهیم اما امنیت و سلامت مسلمانان نیز باید پیش از انتشار هشدارهای امنیتی تامین شود.

 

شورای قضایی مسلمانان آفریقای جنوبی در ادامه بیانیه خود تاکید می کند: انتشار گاه و بی گاه هشدارهای امنیتی به وسیله ایالات متحده آمریکا مسلمانان را در معرض اتهام، پیش داوری و حملات اسلام هراسانه قرار می دهد.

 

گفتنی است، سفارت آمریکا اواخر هفته گذشته با هشدار به توریست های آمریکایی که به آفریقای جنوبی سفر می کنند اعلام کرد که اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد هواداران گروه تروریستی داعش قصد دارند در ماه رمضان به مراکز خرید شهرهای ژوهانسبورگ و کیپ تاون حمله کنند.

 

به دنبال انتشار این خبر انگلیس و استرالیا نیز هشدارهای مشابهی را به آن دسته از شهروندان خود که قصد سفر به آفریقای جنوبی را داشتند منتشر کردند./990/ب903/د

ارسال نظرات