۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۳۱۵۲۵
همزمان با ماه رمضان؛

۷ محفل انس با قرآن با حضور قاریان مصری و بین‌المللی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه رمضان امسال هفت محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی و مصری در امامزاده‌های شاخص شهرستان‌های مختلف این استان برگزار می‌شود.
محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: محافل انس با قرآن به صورت ویژه با حضور قاریان مصری و بین‌المللی از بیست و پنجم خرداد، مصادف با هشتم ماه رمضان الی بیست و هفتم خرداد و دهم ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این هفت محفل انس با قرآن در آستان مبارک امامزاده‌های شاخص استان برپا خواهد شد، افزود: این مجالس قرآنی با حضور «عبدالناصر حرک» قاری برجسته مصری و سیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی از کشور ایران در مناطق گوناگون استان برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی و مصری جزء ویژه‌برنامه‌های طرح ضیافت الهی در امامزاده‌های استان خراسان شمالی است، خاطرنشان کرد: نخستین محفل انس با قرآن در استان ساعت 12 و 30 دقیقه، بیست و پنجم خردادماه به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج و در محل مسجد جامع این شهر با حضور سیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی ایران برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: همچنین همین روز ساعت 16 محفل انس با قرآن با حضور سیدجواد حسینی در محل نمازخانه زندان شیروان و ساعت 20 نیز در محل آستان مقدس امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان برپا خواهد شد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: روز بیست و ششم خرداد، ساعت 18 محفل انس با قرآن با حضور عبدالناصر حرک، قاری بین‌المللی از کشور مصر به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمه و در محل امامزاده فخرالدین (ع) شهر ایور این شهرستان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: همین روز در اسفراین از ساعت 21 محفل انس با قرآن با حضور عبدالناصر حرک در آستان مقدس امامزاده سیدجعفر (ع) این شهر با شرکت اقشار مختلف مردم مؤمن این شهرستان آغاز می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: بیست و هفتم خردادماه نیز ساعت 17 محفل انس با قرآن با حضور عبدالناصر حرک به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان و در محل آستان مقدس امامزاده محمد (ع) دلاور و ساعت 19 همین روز نیز در بجنورد محفل انس با قرآن با حضور این قاری مصری در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در 35 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص خراسان شمالی با حضور 43 روحانی مبلغ، اظهار کرد: افزون بر محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی و مصری، از ابتدای ماه رمضان تا پایان این ماه هر شب مراسم جزءخوانی قرآن کریم نیز در هفت امامزاده شاخص خراسان شمالی در قالب طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سهرابی گفت: از ابتدای آغاز ماه میهمانی خداوند محافل جزءخوانی قرآن کریم با حضور قاریان و اقشار مختلف مردم استان در حرم مطهر حضرت سیدعباس (ع) بجنورد، امامزاده سید جعفر (ع) اسفراین، امامزاده سیدمحمد دلاور (ع) آشخانه، امامزاده فخرالدین (ع) ایور از توابع گرمه، امامزاده حمزه الرضا (ع) شیروان و امامزاده کوشکی در حال برگزاری بوده و همه ‌روزه تا پایان ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت./9314/302/ب3

ارسال نظرات