۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۳۱۶۲۲

انتقاد آیت‌الله شبستری از حقوق‌های چندصد میلیونی برخی از مدیران

آیت الله شبستری با انتقاد از حقوق‌های چند‌ صد میلیونی برخی از مدیران دولتی و بانکی کشور، گفت: یک عده برای نان شب محتاج هستند و بیکاری غوغا می‌کند اما برخی مبالغ نجومی از بیت‌المال دریافت می‌کنند.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به پیشروی رزمندگان جبهه مقاومت در مناطق اشغالی عراق و سوریه اظهار داشت: تحولات اخیر عراق و سوریه و پیروزی‌های ارتش با همکاری نیروهای مردمی نویدبخش نابودی داعش است.


وی با بیان این‌که اضمحلال گروهک‌های تروریستی مورد حمایت غرب به ویژه داعش نزدیک است، خاطرنشان کرد: پیروزی‌ها در فلوجه عراق و رقه سوریه نقطه عطفی در شکست نیروهای داعشی محسوب می‌شود. به فضل الهی در آینده نه چندان دور شاهد خلاص شدن سوریه و عراق از دست تروریست‌های تکفیری و سلفی خواهیم بود.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از حقوق‌های چند‌ صد میلیونی برخی از مدیران دولتی و بانکی کشور گفت: یک عده برای نان شب محتاج هستند و بیکاری غوغا می‌کند اما برخی مبالغ نجومی از بیت‌المال دریافت می‌کنند، از سازمان بازرسی و دیوان محاسبات می خواهیم خواست این حقوق‌ها و پاداش‌های نجومی را بررسی و با مفاسد اقتصادی برخورد کنند.


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که فیش ‍‌های حقوقی میلیونی برخی از مدیران موجب دلسردی مردم از نظام می شود، تصریح کرد: در حالی که تورم غوغا می‌کند و گرانی و گرانفروشی از هر زمان بیشتر شده و برای خانواده‌های کم درآمد و بی‌بضاعت زندگی کمرشکن شده است، برای عده‌ای که حقوق‌های نجومی دارند، این مشکلات جدی نیست.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که مبارزه با مفاسد اقتصادی همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، افزود: در شرایطی که رکود اقتصادی در کشور حاکم بوده و بیشتر کارگاه‌ها تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، اما شاهدیم که هیأت مدیره برخی بانک‌ها و ادارات مبالغ چندصد میلیون به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.


وی تصریح کرد: مسؤولان باید پاسخگوی مردم درباره فیش‌های حقوقی نجومی باشند، دریافت حقوق‌های چند ده میلیونی عین تبعیض و ناعدالتی است؛ چنین شرایطی نه تنها با اصل و ماهیت نظام اسلامی در تضاد است؛ بلکه با توصیه رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی نیز منافات دارد.


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود به اشاره به بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دهم یادآور شد: رهبر انقلاب خواستار رفع مشکلات اقتصادی کشور هستند؛ ضمن این‌که حل موضوع رکود و اشتغال از طریق رونق تولید داخلی از مطالبات مهم رهبری در حوزه اقتصاد است.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی تنها راه معالجه اقتصاد مریض کشور است، گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی، بیکاری هزاران جوان را به دنبال داشته است، رهبر فرمودند که خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود، بیشتر است.


امام جمعه تبریز اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی را دو اولویت مهم مجلس برشمرد و اظهار داشت: تا زمانی که نگاه مجلس و دولت به خارج است اقتصاد کشور درست نمی‌شود، باید نقش مردم و بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی به رسمیت شناخته شود، نباید نگاه شعاری به توصیه های رهبر انقلاب داشته باشیم.


وی در بخش پایانی سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، خواستار بهره‌مندی از فیوضات معنوی ماه ضیافت الهی شد و اظهار داشت داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و تقرب به درگاه الهی است، لزوم بهره‌مندی از برکات این ماه لازمه زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت است.


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که رمضان ماه نشاط و آغاز فصل جدید در زندگی سعادتمند است، گفت: نگاهی به مضامین عالی اسلامی نشان می دهد که فلسفه اصلی روزه‌داری تقویت اراده، تثبیت روحیه اخلاص، زنده کردن روحیه قناعت و کسب مدارج عالی عرفانی و معرفتی است./201/935/ب1

ارسال نظرات