۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۳۱۶۲۴
امام جمعه خرم آباد:

کشاورزی نقش عمده ای در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی، گفت: کشاورزی نقش بسزایی در رونق اقتصادی و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی دارد.
امام جمعه خرم آباد امام جمعه خرم آباد امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، در خطبه های نماز جمعه این هفته ماه مباک رمضان را ماه رحمت و مغفرت خواند و گفت: در این ماه خدای متعال میزبان و ما مهمان هستیم.

 

وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان درهای جهنم به روی انسان بسته شده است، شیطان در قل و زنجیر قرار دارد، وسیله رحمت و مغفرت و آمرزش انسان فراهم شده است، افزود: در این ماه ثواب هر کار خیری چند برابر شده است.

 

امام جمعه خرم آباد یادآور شد: اگر در ماه مبارک رمضان یک آیه قرآن تلاوت شود ثواب آن به اندازه ختم قرآن در دیگر ماه های سال است.

 

وی با اشاره به وظایف مهمان در ماه مبارک رمضان بیان داشت: استغفار کردن و اشک ریختن در سجده، صدقه دادن، تلاوت قرآن، خواندن نماز شب و کمک به فقرا از جمله وظایف ما در این ایام است.

 

ماه مبارک رمضان ماه پیوند با ولایت است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه پیوند با ولایت است، تصریح کرد: مهمان باید در این ماه حرمت میزبان را حفظ کند و پیوند خود با خدای متعال و  ولایت بیشتر کند.

 

وی با اشاره به 23 خرداد ماه سالرزو فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: فرهنگ هویت و موجودیت جامعه است و اگر فرهنگ آسیب ببیند جامعه دچار نابودی می شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این که فرهنگ دغدغه مهم رهبر معظم انقلاب است، یادآور شد: فرهنگ نقش اساسی در حیات جامعه دارد و باید مورد توجه ویژه متولیان امر قرار گیرد.

 

وی با بیان این که وابستگی فرهنگی به خارج از کشور و ولنگاری در داخل نگرانی رهبری است، افزود: دشمن سرمایه گذاری می کند و تولید کالاهای خارجی و فروش به قیمت ارزان از اسباب بازی تا دیگر نرم افزارها به دنبال ضربه زدن به سبک زندگی اسلامی است.

 

فرهنگ اولویت نخست مسؤولان فرهنگی باشد

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با اشاره به ولنگاری فرهنگی در داخل اظهار داشت: مسؤولان دستگاه های فرهنگی اهتمام جدی در عرصه فرهنگ ندارند و فرهنگ در اولویت آنان قرار ندارد و این مشکلی بزرگ است.

 

وی تصریح کرد: برطرف شدن مسائل و مشکلات فرهنگی در گرو اراده و عظم جدی مسؤولان و متولیان فرهنگی قرار دارد و اگر اقتصاد و فرهنگ همراه یکدیگر حرکت کنند سعادت آخرت و دنیای ما تضمین می شود.

 

امام جمعه خرم آباد تأکید کرد: برای برخورداری جامعه از سلامت فرهنگی باید امر به معروف و نهی از منکر همواره مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به 26 خرداد سالروز شهادت مجاهدان اسلام شهیدان بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک نژاد پس از اعدام انقلابی نخست وزیر رژیم شاه خاطرنشان کرد: حرکت این شهیدان یک حرکت انقلابی بود و آنان در برابر انقلاب احساس مسؤولیت کرده و انقلابی عمل کردند.

 

انقلابی بودن ارزش است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به انقلابی بودن اظهار داشت: انقلابی بودن شامل دو رکن اساسی باور و میزان مشارکت است.

 

وی یادآور شد: انقلابی بودن به باور، فکر، رفتار و زبان است و این که برخی افراد در حرف زدن انقلابی باشند و عمل آنان طاغوتی باشد قابل قبول نیست.

 

امام جمعه خرم آباد در ادامه انقلابی بودن را یک ارزش خواند و گفت: باید همچون جهاد، شهادت و تقوا حفظ شود.

 

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) در دهم ماه مبارک رمضان بیان داشت: حضرت خدیجه(س) جایگاه مهمی در نزد خدای متعال داشت و یار و یاور پیامبر اسلام بود.

 

کشاورزی در رونق اقتصادی نقش بسزایی دارد

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به 27 خرداد ماه سالروز فرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی خاطرنشان کرد: در این راستا به امر کشاورزی و روستاها توجه شد.

 

وی کشاورزی را از مسائل مهم و سرنوشت ساز در کشور خواند و گفت: اگر به کشاورزی اهمیت داده شود استقلال اقتصادی حفظ شده و تولید گشترش پیدا می کند.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به روایات بیان داشت: اگر کشوری آب و هوا و خاک مناسب داشته باشد و فقیر بماند، مورد خشم خداوند قرار می گیرد.

 

وی با بیان این که کشاورزی موجب رونق اقتصادی می شود و اشتغال افزایش می یابد، اظهار داشت: باید به سمت صنعتی کردن کشاورزی روی بیاوریم و دولت نیز حمایت کند و از وارد کردن محصولات کشاورزی همچون برنج و گندم به داخل جلوگیری کند./201/9451/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات