۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۳۱۹۴۸
استاد حوزه علمیه:

حیا از خداوند در عمل به واجبات و ترک گناهان است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت حیا در جامعه انسانی و اشاره به انواع آن، حیا از خداوند را در عمل به واجبات و ترک گناهان برشمرد.
عفت و حيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام حسن برومی، استاد حوزه علمیه با حضور در برنامه «حوار الشباب» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به اینکه حجاب از مسائل اجتماعی و در زندگی انسان بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: حجاب در لغت به معنای منع از رسیدن است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در کتب لغت و با استشهاد به آیه های قرآنی حجاب مانعی از رسیدن لذایذ و خوشی های بهشتیان به جهنمیان و بالعکس مانع از رسیدن عذاب جهنمیان به بهشتیان خواهد بود، ابراز داشت: حجاب حافظ کرامت و آزادی زن برای انجام وظایف مشخص شده در جامعه است.

 

حجت الاسلام برومی با بیان اینکه در عهد روم زنان را به دلیل عدم رعایت حجاب به اتهاماتی همچون آسیب رساندن به جامعه، تلقین افکار شیطانی به جوانان و دوری آنها از علم و تعلیم محاکمه می کردند، افزود: عدم رعایت حجاب از جمله دلایل افزایش آمار طلاق در کشور است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به سفارش های مکرر پیامبراکرم(ص) درباره رعایت حجاب، اظهار داشت: حجاب زن را از اذیت شدن، هتک حیثیت و سوء استفاده مصون می دارد و هر امری که حرمت انسان را محفوظ دارد، حجاب نامیده می شود و درباره مردان نیز حجاب سفارش شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حیای دختران حضرت شعیب(ع) در برخورد با حضرت موسی(ع) و برداشته شدن حیاء انسانی از جامعه امروزی، خاطرنشان کرد: حیا به صورت های حیا از خداوند، حیا از انسان و حیا از نفس تقسیم بندی شده است و حیا از خداوند در عمل به واجبات و ترک گناهان است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حیا از انسان ها همان دوری و منع آزاررسانی به دیگران و حیای نفس به معنی عفت و مراقبت از خود در تنهایی است، افزود: جوانان ما با الهام گیری از حضرت یوسف(ع) دوری از گناهان، حیا و رضایت الهی را مدنظر قرار دهند تا مورد لطف و رحمت الهی قرار گیرند./9456/203/ب2

ارسال نظرات