۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۳۱۹۶۷
دبیر ستاد اقامه نماز لرستان:

ترویج فرهنگ اقامه نماز مهم ترین عامل خنثی سازی آسیب های اجتماعی است

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی، ترویج فرهنگ اقامه نماز را مهم ترین عامل خنثی سازی آسیب های اجتماعی حاصل از دسیسه های فرهنگی خواند و گفت: در این راستا باید در اجرای برنامه ها تجدیدنظر صورت گیرد.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام عابدین درویش‌پور، ظهر امروز در نشست شورای اقامه نماز استان که در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: اقامه نماز مهم ترین هدف قیام عاشورا بود.

 

وی با بیان این که اقامه نماز نخستین اثر تربیتی را به همراه دارند، عنوان داشت: برپایی اقامه نماز مهم ترین عبادت الهی است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به اثر تربیتی اقامه نماز در فرد و جامعه، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ اقامه نماز مهم ترین عامل خنثی سازی آسیب های اجتماعی است.

 

وی با تأکید بر ضرورت بازنگری و تجدیدنظر در امر اقامه نماز، گفت: صدا و سیما در راستای ترویج و تبیین فرهنگ اقامه نماز نقش بسزایی بر دوش دارد.

 

حجت الاسلام درویش پور تصریح کرد: صدا و سيما باید میزگردهای اعتقادی را در رابطه با احکام اسلام ضبط و پخش کند.

 

وی با تأکید بر ضرورت همکاری دستگاه ها با ستاد اقامه نماز استان، بیان داشت: حضور مدیران دستگاه‌ها  در نماز جماعت نقش مؤثری در فرهنگ سازی برای حضور در اقامه نماز دارد.

 

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان در ادامه با بیان این که در مناطق شهری لرستان ۴۱ نماز صبح اقامه می‌شود، افزود: افزایش این آمار نیازمند فرهنگ سازی و همکاری متولیان فرهنگی است.

 

وی با تأکید بر ضرورت احیای اقامه نماز صبح در مساجد، عنوان داشت: حضور دائم مبلغ و روحانی در همه مساجد نقش بسزایی در راستای حضور مردم در مساجد و اقامه نماز صبح دارد.

 

حجت الاسلام درویش پور با بیان این که برطرف شدن مشکلات در این زمینه ها نیازمند انجام کار پژوهشی است، اظهار کرد: باید با انجام کار پژوهشی در این زمینه میزان گرایش مردم به نماز صورت گیرد تا نقاط ضعف و قوت بررسی و ضعف ها برطرف شود./9459/203/ب2

ارسال نظرات