۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۳۲۰۱۳

معامله پنهان آمریکا و عربستان سعودی بر سر گزارش ۱۱ سپتامبر

رییس سازمان جاسوسی سیا در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرد که 28 صفحه از یافته های محرمانه کنگره آمریکا در سال 2002 میلادی نمی تواند ثابت کند که عربستان سعودی در حادثه یازده سپتامبر دست داشته است.
حادثه یازده سپتامبر

به گزارش خبرگزاری رسا، جان برنان، رییس سازمان جاسوسی سیا در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرد که 28 صفحه از یافته های محرمانه کنگره آمریکا در سال 2002 میلادی که در گزارش های رسمی خبری از آن نیست نیز نمی تواند ثابت کند که عربستان سعودی در حادثه یازده سپتامبر دست داشته است.

 

وی که با شبکه خبری العربیه متعلق به عربستان سعودی مصاحبه می کرد، گفت: من معتقدم که این 28 صفحه به زودی منتشر می شوند و تصور می کنم که انتشار آنها ایده خوبی است. اما مردم نباید این صفحات را به عنوان شاهدی بر همدستی عربستان سعودی در حملات یازده سپتامبر فرض کنند.

 

قرار است مقامات آمریکایی به زودی در مورد انتشار 28 صفحه اسناد طبقه بندی شده از گزارش رسمی کاخ سفید و کمیته اطلاعاتی سنا تصمیم گیری کنند.

 

این 28 صفحه اسناد طبقه بندی شده در مورد نقش عربستان سعودی در حادثه یازده سپتامبر بوده و به همراه سایر بخش های گزارش منتشر نشده است.  

 

سناتور باب گراهام که در آن زمان ریاست کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا را بر عهده داشت عربستان سعودی را به یاری رساندن به عوامل حادثه یازده سپتامبر متهم کرده و اعلام کرده است که این 28 صفحه باید به طور علنی منتشر شوند.

 

گفتنی است، عربستان سعودی در اوایل ماه آوریل میلادی تهدید کرده بود که در صورت متهم شدن به همدستی در حادثه یازده سپتامبر و تصویب قانونی که به بازماندگان قربانیان حادثه یازده سپتامبر اجازه می دهد از عربستان سعودی شکایت کنند نزدیک به 750 میلیارد دلار از دارایی های خود را از آمریکا خارج می کند./990/ب903/د

ارسال نظرات