۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۳۲۰۳۸
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی:

ملت های آزادیخواه برای اصلاح ساختار سازمان ملل به پا خیزند

کوثری با بیان این که در سازمان ملل، پول و زور حاکم است نه عدالت و اداره کنندگان آن به جای انسانیت، شیطنت دارند، گفت: ملت های آزادیخواه باید برای تغییر ساختار سازمان ملل و اصلاح آن بر اساس راه و روش الهی به پا خیزند.
کوثری

اسماعیل کوثری، نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره حذف عربستان سعودی از لیست ناقضان حقوق بشر سازمان ملل گفت: رژیم سعودی از گذشته تاکنون همواره با حربه پول، سیاست های خود را پیش برده است.

 

وی با بیان این که در سازمان ملل، پول و زور حاکم است نه عدالت و اداره کنندگان آن به جای انسانیت، شیطنت دارند، افزود: نهادهای بین المللی حقوق بشر از جمله سازمان ملل از تبار همان کسانی اند که مسلمانان را مستقیما یا از طریق ایجاد فرقه های انحرافی چون داعش و النصره به خاک و خون می کشند اما حتی عذرخواهی هم نمی کنند.

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که مدیران سازمان ملل از تبار فرعون ها و ابوسفیان ها هستند، خاطرنشان کرد: تنها چیزی که آن ها را هدایت و به انسانیت باز می گرداند تا بفهمند نمی توان با پول و اعمال زور بر ملت ها کارشان را پیش ببرند، قدرت انسان ها و جوامع  الهی است.

 

کوثری ادامه داد: جمهوری اسلامی در حد خود دارد این مسیررا دنبال می کند اما کافی نیست و کشورهای دیگر و ملت های آزادیخواه نیز باید وارد شوند و با اتحاد در مقابل این ظلم ها بایستند تا این روال کثیف برچیده شود و ساختار سازمان ملل تغییر کند.

 

وی تصریح کرد: در گذشته دبیران سازمان ملل وقتی کنار می رفتند، پشت پرده ها و سیاست بازی ها را افشا می کردند ولی امروز علنا و رسما اعلام می کنند که به خاطر پول، رژیم سعودی را با وجود همه سفاکی ها از لیست ناقضان حقوق بشر خارج کرده اند که جای بسی شرمساری است.

 

نهادهای بین المللی تنها ادعای دفاع از حقوق بشر دارند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این ها تنها ادعای دفاع از حقوق انسان ها دارند و بویی از انسانیت نبرده اند و در واقع به دنبال پست و مقام و پول هستند؛ اگر در تصمیم گیری های بین المللی خصوصا مسائل مربوط به حقوق بشر، انسانیت حاکم بود این همه جنایت در جهان رخ نمی داد.

 

کوثری با اشاره به این که استکبار جهانی با همدستی ایادی خود همچون ترکیه و سعودی در منطقه مسلمانان را به نام اسلام به جان هم انداخته است، افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز بر همین اساس بر ایستادگی مقابل مستکبران تأکید دارد؛ چنان که سوریه ایستاده و با وجود این که به ظاهر تلفات می دهد اما پیشمان نیست و ضرر نکرده است.

 

وی با تأکید بر این که ملت ها باید برای تغییر ساختار سازمان ملل و اصلاح آن بر اساس راه و روش الهی به پا خیزند، گفت: کسانی که در داخل به نهادهای جهانی و سران استکبار امید بسته اند اعم از مسؤول و غیر مسؤول، جرمشان به مراتب سنگین تر از آن ها است؛ چرا که رهبری و بزرگان به صراحت راه و چاه را برایشان تبیین می کنند اما آن ها راه خود را می روند./302/930/ب1

ارسال نظرات